لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات طالبان در حملات هوایی ناتو در فاریاب


مقام‌های امنیتی فاریاب، مدعی اند که در جریان دو حمله هوایی جداگانه نیروهای خارجی در دو ولسوالی این ولایت، تلفات سنگین به جنگجویان طالبان وارد شده است.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال افغانستان، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که ۱۷ جنگجوی طالبان در ولسوالی شیرین‌تگاب و یازده تن دیگر آنان در ولسوالی دولت‌آباد فاریاب در نتیجۀ حملات نیروهای ناتو کشته شده اند.

به گفتۀ رضایی، قاری عبدالله و قاری رحمت‌الله از دو فرمانده ارشد این گروه نیز شامل کشته‌شدگان این حملات هوایی اند.

او افزود: "ما در ادامه و تداوم عملیات ایثار پنج در شمال استیم در همکاری با نیروهای ناتو و اطلاعات استخباراتی چند مورد تجمات دشمن در ولسوالی‌های شیرین تگاب و دولت آباد در فاریاب کشته شده که دو فرمانده ارشد آنان نیز کشته شده است که در مجموعه ۲۸ تن از هراس‌افگنان طالبان ازبین رفته است".

هنوز نیروهای مأموریت حمایت قاطع در خصوص این عملیات‌ها چیزی نگفته اند؛ اما قبلاً مقام‌های این نیروها گفته بودند که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را در تأمین امنیت انتخابات پارلمانی، همکاری خواهند کرد.

از سویی هم، کریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب، گفت که حملۀ نخست بر یک مرکز طالبان در ولسوالی شیرین‌تگاب زمانی انجام شد که جنگجویان آن گروه تجمع کرده بودند.

او افزود: "عصر روز گذشته بر اثر ضربات قوای هوایی بر یکی از پایگاه‌های دشمن در قریه گرزیوان قشلاق ولسوالی شیرین‌تگاب این ولایت تعداد ۱۵ طالب مسلح که در حال تصمیم‌گیری حمله را بالای قوت‌های امنیتی و دفاعی داشتند، تماماً کشته شد، مشمول کشته‌شده‌ها یک تن از سرگروپان شان به نام حاجی مولوی متین بیگ می‌باشد".

تا اکنون گروه طالبان دراین باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

اخیراً نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به منظور تأمین امنیت انتخابات و فراهم‌شدن زمینۀ این پروسه، ۳۶ درصد عملیات‌های تهاجمی و تعرضی شان را در مناطق ناامن افزایش داده اند.

XS
SM
MD
LG