لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو سربازان بیشتر به افغانستان می‌فرستد


سرمنشی ناتو گفته است در نشست دو روزۀ وزیران دفاع ناتو در مورد فرستادن سربازان جدید به افغانستان تصمیم گرفته خواهد شد و به گفتۀ وی، شمار سربازان مستقر در افغانستان از ۱۳ هزار تا ۱۶ هزار افزایش خواهد یافت.

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو روز سه شنبه در یک نشست خبری در بروکسل گفت که در میان سربازان جدید، برعلاوۀ امریکا و کشورهای عضو ناتو، سربازان برخی کشورهای دیگر نیز شامل اند که عضویت ناتو را ندارند.

آقای ستولتنبرگ گفت "تصمیم گرفته ایم تا شمار سربازان مان را به خاطر کمک به افغان‌ها جهت از بین‌بردن بن‌بست به میان آمده در افغانستان افزایش دهیم".

سرمنشی ناتو همچنان افزود که قوماندان ناتو در افغانستان با مقام‌های نظامی پاکستانی جلسات منظم داشته و به آنان تفهیم کرده است که هیچ کشور به مخالفان مسلح حکومت افغانستان پناه ندهد.

آقای ستولتنبرگ با اشاره به رویدادهای اخیر به ویژه حمله بر مرکز نشراتی تلویزیون خصوصی شمشاد در کابل گفت که هفتۀ اخیر در افغانستان دشوار بود. او حمله بر تلویزیون شمشاد را حمله بر تمام جامعۀ باز توصیف کرد.

نشست وزیران دفاع ناتو روز چهارشنبه آغاز می‌شود که برعلاوۀ صحبت روی مسایل افغانستان، در مورد ساختار ناتو و مسایل کوریای شمالی نیز بحث خواهد شد. جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان نیز در این نشست شرکت دارد.

همچنان حملات سایبری از دیگر آجندای صحبت وزیران دفاع می‌باشد. منشی عمومی ناتو گفت که حدوداً هر روز بر ادارات انترنتی این سازمان، حملات سایبری انجام می‌شود.

XS
SM
MD
LG