لینک های دسترسی

Breaking News

ناتو به طالبان: در افغانستان باقی می‌مانیم


ستولتنبرگ امروز به خبرنگاران گفت که نیروهای ناتو در افغانستان باقی می‌مانند
ستولتنبرگ امروز به خبرنگاران گفت که نیروهای ناتو در افغانستان باقی می‌مانند

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو، روز چهارشنبه دقایق قبل از آغاز نشست وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک ناتو در یک کنفرانس خبری گفت، به طالبان پیام این است که ناتو برای آموزش نیروهای امنیتی افغان در افغانستان حضور خواهند داشت.

ستولتنبرگ گفت "پیام ما این است که ما در افغانستان باقی می‌مانیم که نیروهای افغان را آموزش دهیم تا نظامیان افغان با طالبان بجنگند".

به باور سرمنشی عمومی ناتو، وضعیت افغانستان متشنج است؛ اما تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغان جلو وخامت اوضاع را گرفته اند و مخالفان مسلح نتوانسته اند که مرکز کدام ولایت را تصرف کنند.

او گفت، سال آینده تا سه هزار مربی نظامی برای آموزش نیروهای امنیتی افغان به افغانستان فرستاده خواهد شد.

آقای ستولتنبرگ افزود که سربازان ناتو دوباره به میدان نبرد بر نمی‌گردند، ولی در کنار ماموریت آموزش نیروهای امنیتی افغان، به تجهیز و تمویل آنان نیز ادامه خواهند داد.

سرمنشی در مورد انتخابات افغانستان گفت که نیروهای تازه نفس به نظامیان افغان آموزش دوامدار می‌دهند تا آنان بتوانند امنیت انتخابات را تامین کنند.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در روز های چهار شنبه و پنجشنبه در مورد ساختار ناتو، مسایل کوریای شمالی و افغانستان به صورت جداگانه بحث می‌کنند.

قرار است که نشست این سازمان در مورد افغانستان فردا پنجشنبه برگزار گردد و در این نشست سهم کشورها در مورد فرستادن سه هزار سرباز جدید به افغانستان مشخص گردد.

XS
SM
MD
LG