لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع افغانستان: نشست ناتو پیام واضح به پاکستان داشت


وزارت دفاع افغانستان، با ارزیابی نتایج مثبت نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل، می‌گوید که آن کشورها پیام واضح برای پاکستان داشتند.

جنرال طارق‌شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، که در مورد نشست دو روزۀ وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو امروز به خبرنگاران معلومات می‌داد، گفت، در آن نشست تصمیم گرفته شد تا فشارها بر کشورهای حامی تروریستان افزایش یابد.

او افزود "در مورد پاکستان یک پیام واضح (داشتند) که، هم از حمایت تروریستان دست بکشد و هم لانه‌های امن که برای تروریستان فراهم شده، آنها را باید نقطه پایان بدهد".

به باور سرپرست وزارت دفاع افغانستان، اگر پاکستان در این راستا صادقانه عمل نکند، با واکنش جدی جامعۀ جهانی مواجه خواهد شد و صدور دهشت‌افگنان از آن سوی خط دیورند به افغانستان و سایر کشورهای منطقه از سوی جامعۀ جهانی قابل قبول نخواهد بود.

جنرال بهرامی ابراز امیدواری کرد که با چنین فشارهای جهانی بر پاکستان، افغانستان یک نتیجه مثبت بگیرد و منتظر میزان صداقت اسلام‌آباد در این زمینه است.

اما او تأکید کرد که نهادهای امنیتی افغانستان برای مقابله با دهشت‌افگنان آمادگی کامل خواهند داشت؛ چون به گفتۀ وی، در هفت ماه گذشته میزان حملات مخالفان مسلح تا مرز ۱۳ درصد در افغانستان افزایش یافته است.

نشست وزیران دفاع ناتو به روزهای چهارشنبه و پنجشنبۀ هفتۀ گذشته در بروکسل برگزار شد. در آن نشست تصمیم گرفته شد تا حدود سه هزار سرباز جدید به افغانستان فرستاده شود.

هرچند پس از اعلام ستراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا، فشارها بر پاکستان افزایش یافته است؛ اما اسلام‌آباد همواره گفته است که هیچگاهی از تروریزم نه تنها حمایت نکرده؛ بلکه خود متحمل قربانی‌ها در این بخش شده است.

XS
SM
MD
LG