لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت 'مبلغین آنلاین داعش' در کابل


امنیت ملی افغانستان از بازداشت کاربران فعال داعش در شبکه‌های اجتماعی و تسهیل‌کنندگان این گروه در کابل و ننگرهار خبر داده است.

این ریاست در اعلامیه‌ای نگاشته است که بر اساس گزارش‌های کشفی، در یک عملیات ویژه شش تن که در صفحات فیسبوک، توییتر، انستاگرام و تلگرام، به نفع گروه داعش تبلیغات می‌کردند، در شهر کابل بازداشت شده اند.

امنیت ملی گفته است: "بازداشت‌شدگان ماموریت داشتند تا تبلیغات گسترده به نفع گروه تروریستی داعش را در فضای مجازی راه اندازی نمایند و در ضمن از همین طریق به جلب و جذب جوانان به این گروه می‌پرداختند. این شش تن معترف اند که صدها صفحه مستعار و جعلی را ایجاد کرده بودند".

عملیات دومی در ولایت ننگرهار انجام شده که در نتیجه ده فرد وابسته به گروه داعش بازداشت شده اند. به گفتۀ ریاست امنیت ملی افغانستان این افراد در کنار ترور افراد، مسولیت انتقال سلاح و مهمات، مواد منفجره، افراد داعش و خانواده‌های این گروه را در این ولایت به دوش داشتند.

بر بنیاد اعلامیه، از نزد این افراد بیش از ۱۲ تُن امونیم نایتریت که در ساخت ماین‌ استفاده می‌شود، به دست آمده است.

این نخستین بار است که امنیت ملی افغانستان از بازداشت مبلغین آنلاین گروه داعش خبر داده است.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان گفته است که هم اکنون ۲۲ میلیون نفر در افغانستان زیر پوشش خدمات مخابراتی قرار داشته داشته و از آن جمله ده میلیون نفر، عمدتاً جوانان، به انترنت دسترسی دارند.

XS
SM
MD
LG