لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر پاکستان به وزیر دفاع امریکا: در روند صلح افغانستان نقش بازی می‌کنیم


سفیر پاکستان و وزیر دفاع امریکا در مقر وزارت دفاع ایالات متحده دیدار کردند
سفیر پاکستان و وزیر دفاع امریکا در مقر وزارت دفاع ایالات متحده دیدار کردند

سفیر پاکستان در واشنگتن دی سی در دیدار با وزیر دفاع ایالات متحده از تعهد کشورش برای ایفای نقش در روند صلح افغانستان اطمینان داده است.

وزارت دفاع ایالات متحده تصاویری از دیدار علی جهانگیر صدیقی، سفیر پاکستان در امریکا، با جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، را نشر کرده و گفته است که دو طرف در مورد روابط دو جانبه میان کشورهای شان صحبت کردند.

اما روزنامۀ دان پاکستان گزارش داده است که در این دیدار که روز دوشنبه (۳۰ جولای) در پنتاگون، مقر وزارت دفاع امریکا، صورت گرفته است، آقای صدیقی در مورد تلاش ها برای تقویت همکاری پاکستان با افغانستان به آقای متیس معلومات داده است.

آقای صدیقی به روزنامۀ دان گفته است "ما بر ضرورت کار مشترک برای صلح و ثبات در افغانستان توافق کردیم. من تعهدات پاکستان را مبنی بر ایفای نقش در روند صلح و مذاکرۀ افغانستان تصریح کردم".

آقای صدیقی در مارچ ۲۰۱۸ به صفت سفیر پاکستان در ایالات متحده گماشته شد و به نقل از روزنامۀ دان، این نخستین دیدار وی با جیم متیس، وزیر دفاع امریکا بود.

سفیر پاکستان با وزیر دفاع ایالات متحده در حالی دیدار می‌کند که هفتۀ گذشته، عمران خان، صدر اعظم آیندۀ پاکستان، پس از پیروزی حزب اش در انتخابات پارلمانی پاکستان، در سخنرانی به مردم پاکستان گفت که ثبات افغانستان و پاکستان به هم ربط دارد و تعهد کردکه برای تامین ثبات در افغانستان حاضر است با ایالات متحده همکاری کند.

همچنان، تلاش‌های مقام‌های امریکایی برای تسریع و تسهیل روند صلح افغانستان در این اواخر شدت بخشیده است، تا جاییکه الیس ویلز، معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی، اواخر ماه اگست با نمایندگان طالبان در شهر دوحۀ قطر دیدار کرد.

XS
SM
MD
LG