لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان خواستار برکناری پریانکا چوپرا از سمت سفیر حسن نیت یونیسف شد


حکومت پاکستان خواستار برکناری پریانکا چوپرا، بازیگر سینمای هند، از سمت سفیر حسن نیت یونیسف شد و او را به "حمایت از جنگ" متهم کرد.

وزیر حقوق بشر پاکستان در نامه‌ای به یونیسف نگاشته است که حمایت خانم چوپرا از هند در اوج تنش های شدید در منطقۀ مورد مناقشه در کشمیر، به گفتۀ وی "تمسخر" به سمت سفیر حسن نیت یونیسف برای صلح است.

شیرین مزاری، وزیر حقوق بشر پاکستان در نامه‌ای خطاب به هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف، از وی خواسته است که خانم چوپرا فوراً از سمت سفیر حسن نیت یونیسف برکنار شود.

خانم چوپرا به "جینگویسم" یا ملی‌گراییی افراطی، "حمایت از جنگ" و پشتیبانی از هند در بحران کشمیر متهم شده است. این منطقه مورد اختلاف بین دولت هند و پاکستان است و هر دو مدعی هستند که به طور کامل به آنها تعلق دارد.

پریانکا چوپرا، بازیگر بالیوود و ملکه زیبایی پیشین جهان، همسر نیک جوناس خواننده امریکایی است. او از سال ۲۰۱۶، سفیر حسن نیت یونیسف است.

اوایل ماه جاری پریانکا چوپرا در حاشیه کنوانسیون زیبایی لاس آنجلس درگیر یک بحث سیاسی شد. ماجرا از آنجا شروع شد که یک دختر جوان امریکایی پاکستانی تبار در محفلی که چوپرا در آن شرکت داشت، پشت مایکروفون رفت و او را منافق و ریاکار نامید.

عایشه ملک، امریکایی پاکستانی‌تبار، خانم چوپرا را که سفیر صلح ملل متحد نیز است، یک شخص "منافق" خواند و او را متهم کرد که جنگ میان پاکستان و هند را ترغیب می‌کند.

او گفت: "دشوار است بشنوم که شما در مورد انسانیت صحبت می‌کنید زیرا منحیث یک همسایه شما، یک پاکستانی، می‌دانم که اندکی منافق استید."

این دختر جوان امریکایی پاکستانی تبار، ویدیویی از صحبت‌هایش خطاب به چوپرا را در تویتر منتشر کرده است.

عایشه در بخش دیگری از سخنانش می گوید: "شما سفیر صلح یونیسف هستید و [با این وجود] جنگ اتمی علیه پاکستان را ترغیب می‌کنید. در این [جنگ] برنده‌ای وجود ندارد."

پریانکا چوپرا، ملکه زیبایی پیشین جهان، این اتهام را رد کرد و گفت که منحیث سفیر صلح، طرفدار جنگ نیست اما یک فرد وطن پرست است. او گفت: "من در واقع طرفدار جنگ نیستم اما وطن پرست استم و معذرت می‌خواهم اگر احساسات برخی ها را خدشه دار ساخته باشم."

چوپرا همچنین خطاب به عایشه گفت: «دختر، فریاد نزن! ما همه برای عشق اینجا هستیم. داد نزن. آبروی خودت را نبر. همه ما باید حد میانه را بگیریم. ولی از اشتیاق و پرسش و ابراز نظرت ممنونم."

عایشه ملک در پیام دیگر در تویتر، این واکنش چوپرا را نیز "فریبکارانه" توصیف کرده است.

پریانکا چوپرا چند ماه پیش، در اوج تنش هند و پاکستان بر سر مسایل کشمیر، در تویتر نوشته بود "زنده باد هند" و از هشتگ نیروهای نظامی هند استفاده کرده بود.

XS
SM
MD
LG