لینک های دسترسی

Breaking News

قونسلگری پاکستان در بلخ بازگشایی می‌شود


سفارت پاکستان اعلام کرده است که قونسلگری آن کشور در شهر مزار شریف، مرکز ولایت بلخ به روز سه شنبه (۲۹ جنوری) بازگشوده می‌شود.

دپلوماتان پاکستانی یک شنبه (۲۷ جنوری) به دلیل آنچه تهدیدهای امنیتی خواندند، فعالیت قونسلگری پاکستان را در شهر مزار شریف متوقف کردند.

سفارت پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حکومت افغانستان به تامین امنیت و توظیف قوای بیشتر امنیتی به قونسلگری آن کشور در ولایت بلخ تعهد کرده است.

پیش از متوقف شدن فعالیت قونسلی پاکستان در بلخ، سرفراز احمد خان، سرقونسل پاکستان در مزارشریف به صدای امریکا گفت که مسوولان امنیتی، صبح یکشنبه (۲۷ دسمبر) زنی را که قصد داشت بم دستی را با خود به درون قونسلگری انتقال دهد، بازداشت کردند.

سرقونسل پاکستان گفت که این زن برای گرفتن ویزه به قونسلگری آمده بود و از سوی مسوولان امنیتی شناسایی و بازداشت شده و به پولیس افغان تحویل داده شد.

اما مقام‌های امنیتی در بلخ این ادعای مقام‌های قونسلگری پاکستان را "دسیسه و توطیه" علیه این زن عنوان کردند.

اکرم سامع، فرمانده پولیس بلخ یک شنبه (۲۷ دسمبر) به صدای امریکا گفت "همین موضوع عقدمندانه است که بم دستی در دهن دروازه قونسلگری زمانی به دست می‌آید که اینها از قونسلگری بیرون شده و به طرف خانه شان می‌روند. بنابراین، این یک دسیسه است و یک توطیه است و بیشتر از این چیزی نیست."

مقام‌های امنیتی در ولایت بلخ اطمینان می‌دهند که وضعیت امنیتی در آن ولایت تحت مدیریت قرار دارد.

XS
SM
MD
LG