لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان تأسیساتی را در ساحۀ مرزی دندپتان به افغانستان سپرد


مقام‌های ولایتی پکتیا تأیید کردند که نظامیان پاکستانی برخی تأسیسات ساخته‌شده را در بعضی نقاط سرحدی ولسوالی دندپتان، به نیروهای مرزی افغانستان سپرده اند.

عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که مناطق کوتل انزرکی و توپ سر ولسوالی دندپتان، در سه سال گذشته تحت کنترول طالبان بود که به همین دلیل نظامیان پاکستانی، برخی پوسته‌های امنیتی را در آن ساحات اعمار کرده بودند؛ اما در روزهای اخیر نیروهای امنیتی این مناطق را تصرف کردند.

آقای حسرت، افزود "در نتیجۀ عملیات چند روزه برضد طالبان، این مناطق به کنترول نظامیان افغان در آمدند و نیروهای پاکستانی، تأسیسات نظامی دو منطقه را دیروز چهارشنبه به جانب افغانستان سپردند".

همچنان به گفتۀ وی، شماری از پوسته‌های امنیتی را که نظامیان پاکستانی، در نقاط صفری ساخته بودند، بر اساس توافق منسوبین امنیتی دو طرف، تخریب گردید.

در همین حال، سردار ولی تبسیم، سخنگوی پولیس پکتیا، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که طالبان از طریق کوتل "انزرکی" جنگجویان شان را در ولایت‌های پکتیا، خوست، غزنی و برخی ولایات دیگر اکمالات می‌کردند.

او افزود که با تصرف این منطقه، طالبان و سایر مخالفان مسلح حکومت نمی‌توانند در این مسیر آزادانه تردد کنند.

نظامیان پاکستانی، پوسته‌های امنیتی در مناطق سرحدی ولسوالی دندپتان پکتیا را در حالی به نیروهای سرحدی افغانستان، می‌سپارند که چند روز پیش نیروهای سرحدی و باشندگان محل در ولسوالی جاجی‌میدان خوست با ملیشه‌های پاکستانی بر سر پوسته‌های امنیتی درگیر شدند.

مقام‌های محل گفته اند که در این درگیری پنج ملیشه پاکستانی و دو افغان کشته و برخی نیز زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG