لینک های دسترسی

Breaking News

گروه حقوق بشر پاکستان: اردو در تلاش دستکاری در انتخابات است


کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان روز دوشنبه از تلاش‌های "آشکارا، پرخاشگرانه و جسورانه" به هدف دستکاری در نتایج انتخابات ۲۵ جولای در آن کشور هشدار داده است.

این کمیسیون با نشر بیانیه‌ای گفته است که بر شماری از اعضای حزب مسلم لیگ نواز شریف، صدر اعظم پیشین پاکستان، فشار وارد می‌شود تا از وفاداری به این حزب رو گردانیده و از برخی دیگر اعضای مسلم لیگ نواز خواسته شده است تا از رقابت در انتخابات کنار بروند.

نواز شریف هفتۀ گذشته حین برگشت به پاکستان بازداشت و زندانی شد. محکمۀ پاکستان آقای شریف را به اتهام فساد به ده سال زندان محکوم کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان گفته است که اردوی قدرتمند پاکستان در صدد نفوذ در روند انتخابات آن کشور است تا حزب نواز شریف را از قدرت دور نگه دارد.

در آستانۀ انتخابات در پاکستان، خشونت‌‌ها در آن کشور به ویژه در بلوچستان افزایش کسب کرده است. تا کنون ۱۷۹ نفر در خشونت ها و حملات بر گردهمایی های انتخاباتی در پاکستان کشته شده است.

مردان مسلح شام یک شنبه بر دفتر مرکزی انتخاباتی حزب عوامی ملی در ساحۀ چمن در بلوچستان حمله کردند که در این رویداد داود اچکزی سناتور پیشین پاکستانی زخمی شد.

روز جمعه، سراج رئیسانی نامزد شورای ایالتی بلوچستان با ۱۴۸ نفر دیگر در حملۀ انتحاری بر یک گردهمایی انتخاباتی در ساحۀ مستونگ آن ایالت کشته شدند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر پاکستان همچنان تصمیم کمیسیون انتخابات آن کشور مبنی بر توظیف ۳۵۰ هزار قوای امنیتی در بیرون و داخل مراکز رایدهی را پرسش بر انگیز خوانده و گفته است که به جای اعزام سربازان به داخل مراکز رایدهی باید امنیت کمپاین های انتخاباتی تامین شود.

XS
SM
MD
LG