لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار فلسطینی ها مبنی بر قطع روابط شان با واشنگتن


به دنبال تصمیم ایالات متحده برای مسدود ساختن دفتر فلسطینی ها در واشنگتن، آنها تهدید کرده اند که در صورت توقف فعالیت دفترشان، تمام ارتباطات خود با ایالات متحده را به حالت تعلیق درآورده و قطع می کنند.

واکنش فوری در زمینه از سوی ادارۀ حکومت ترمپ ارائه نشده اما دفتر بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، گفته است که بسته شدن نمایندگی فلسطینی ها در واشنگتن موضوع قانون امریکاست و نگرانی های امنیتی اسرائیل باید اولویت بخشیده شود.

طی بیانیه ویدیویی در رسانه های اجتماعی، صائب عریقات، مذاکره کنندۀ ارشد فلسطینی، واشنگتن را متهم به تسلیم شدن به فشار های حکومت اسرائیل به دلیل آن که سازمان آزادیبخش فلسطین درحال پیگیری و تشویق محکمه جنایی بین المللی به محاکمه اسرائیلی ها روی جرایم علیه فلسطینی ها میباشد، نمود.

صائب عریقات، عضو سازمان ازادیبخش فلسطین، گفت: "این بسیار مایۀ تاسف و غیر قابل قبول است. این فشاریست بر این اداره از سوی دولت نتنیاهو در یک زمانی که ما در حال تلاش برای همکاری و رسیدن به توافق نهایی هستیم، آنها اقداماتی از این نوع میکنند که روند صلح را در کل تضعیف میبخشد."

مقامات ایالات متحده قبل از اظهارات عریقات اصرار داشتند که این حرکت به هدف تاثیر گذاری بر فلسطینی ها نبوده بلکه صرفا نتیجۀ اجتناب ناپذیر قانون امریکا است.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسرائیل، اظهار داشت که برای ایالات متحدۀ امریکا روشن شده است که نگرانی های امنیتی اسرائیل باید در اولویت قرار گیرد و در نظر گرفته شود؛ زیرا ایالات متحده تلاش می کند تا روند صلح را با فلسطینی ها راه اندازی مجدد نماید.

نتنیاهو گفت که "ما در این آخر هفته در مورد برنامه سیاسی رئیس جمهور ترمپ، گمانه زنی های زیادی داشتیم. من قصد ندارم اظهار نظر کنم، اما می خواهم بگویم که موضع من در مورد این طرح بر اساس امنیت و منافع ملی اسرائیل بوده و این را برای دوستان امریکایی ما روشن ساختم".

صدراعظم اسرائیل امروز در بیت المقدس پس از آن سخن گفت که در گزارش های خبری در اسرائیل ادعا شده بود که جزئیات طرح صلح در حال انکشاف است

آخرین دور مذاکرات صلح در سال ۲۰۱۴ بود که با شکست مواجه شد.

XS
SM
MD
LG