لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین دستور خروج اکثر سربازان روسی را از سوریه صادر کرد


آقای پوتین از پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه دیدن کرد
آقای پوتین از پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه دیدن کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز دوشنبه در یک سفر ناگهانی به سوریه، دستور خروج شمار زیاد سربازان روسی را از آن کشور صادر کرد.

رئیس جمهور پوتین در دیدار از پایگاه هوایی حمیمیم در شهر لاذقیۀ سوریه، گفت که پس از دو سال جنگ در برابر گروه دولت اسلامی یا داعش، مسکو و دمشق به هدف شان که نابود ساختن داعش بود، نایل آمدند.

آقای پوتین گفت "بله، تهدید دهشت افگنی، در تمام جهان هنوز هم بسیار بلند است. با اینهم، وظیفۀ مبارزه با اوباشان مسلح در سوریه، وظیفه‌ای که انجام آن با کمک اِعمال قوۀ شدید نظامی مهم شمرده می‌شد، تا حد زیادی پایان یافته و به شکل عالی آن انجام یافته است".

روسیه در سپتامبر ۲۰۱۵ به حمایت از حکومت رئیس جمهور اسد در جنگ سوریه درگیر شد. این نخستین مداخلۀ نظامی روسیه در شرق میانه طی چند دهۀ اخیر بود.

آقای پوتین افزود که دو قرارگاه نظامی روسیه در سوریه – پایگاه هوایی در حمیمیم و پایگاه قوای بحری در طرطوس – حفظ خواهد شد و به گفتۀ وی اگردهشت افگنان دوباره سر شان را بلند کنند، با نیروی بی سابقه ای سرکوب خواهند شد.

رئیس جمهور سوریه ضمن سپاسگزاری از نقش نظامی روسیه در جنگ بر ضد دهشت افگنان در سوریه گفته است که سوری‌ها دستآورد نظامیان روس را فراموش نخواهند کرد.

XS
SM
MD
LG