لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بر ولسوالی امام‌صاحب کندز حمله کردند


طالبان، ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز حملات شان را بر بازار ولسوالی امام‌صاحب آغاز کردند
طالبان، ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز حملات شان را بر بازار ولسوالی امام‌صاحب آغاز کردند

جنگجویان طالبان، ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز از طریق مناطق آقی‌بای و بخمل، بر بازار ولسوالی امام‌صاحب حمله کردند که هنوز هم پولیس در برابر آنان مقاومت می‌کند.

امام‌الدین قریشی، ولسوال امام‌صاحب کندز به صدای امریکا گفت که طالبان شب‌هنگام در حومۀ بازار این ولسوالی مستقر شده بودند که بامداد امروز بر پوسته‌های کمربند امنیتی حملات شان را آغاز کرده اند.

او افزود که هنوز هم نبرد جریان دارد و از شهر کندز نیروهای کمکی به محل رسیده اند.

ولسوال امام‌صاحب گفت که از آغاز درگیری تا اکنون، شش پولیس و ده جنگجوی طالبان کشته شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی سخنگوی طالبان در پیام تیلفونی به رسانه‌ها گفته است که افراد این گروه بر پوسته‌های امنیتی ولسوالی امام‌صاحب حمله کرده اند. او ادعا کرده است که تا اکنون پنج پوسته را تصرف و به پولیس محلی تلفاتی را وارد کرده اند.

از سوی دیگر، شهر کندز از صبح امروز تا اکنون، هدف حملات راکتی قرار گرفته است که شمار تلفات آن، چهار زخمی گزارش شده است.

مقام‌های پولیس گفته اند که یک پولیس و یک کودک دختر، در بین زخمیان شامل اند.

چند روز پیش نیز، شهر کندز هدف حملۀ هاوان طالبان مسلح قرار گرفت که در نتیجه یک شاگرد دوازده ساله جان باخت و بیش از ده غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

عملیات کماندو در کاپیسا

در یک خبر دیگر، کماندوی افغان، عملیاتی را بر مخفی‌گاه‌های طالبان در منطقه خمیردان کوه خواجه بلند واقع بین ولسوالی‌های کوه صافی و تگاب ولایت کاپیسا، کاپیسا انجام دادند که تلفاتی بر طالبان وارد شده است.

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد "مولوی دوست محمد والی نام‌نهاد طالبان مسلح ولایت کاپیسا با ده تن افراد مسلح شان کشته شده است".

از سوی دیگر، بر بنیاد خبرنامه‌ای این قول اردو، ثاقب و نعمان دو فرمانده ارشد داعش و ۲۰ جنگجوی آن گروه در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار از پا در آمده اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که این داعشیان، طی ۲۴ ساعت گذشته، در عملیات‌های هوایی و زمینی در ساحات دره مامند، بازار لته بند، پیشی و برخی مناطق دیگر ولسوالی اچین کشته شده اند.

داعش و طالبان هنوز در مورد این رویدادها به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG