لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ تهاجمی طالبان بر مرکز ولسوالی زنه‌خان غزنی


مقام‌های محلی در غزنی می‌گویند که دیشب ده‌ها جنگجوی طالبان بر پوسته‌های مرکز ولسوالی زنه‌خان این ولایت حملۀ تهاجمی کردند که در نتیجه چهار پولیس کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

مقامات می‌گویند که این حملۀ از حوالی ساعت ۹:۰۰ دیشب آغاز شد و تا ۳:۰۰ بامداد ادامه یافت.

غلام حسین بعقوبی، ولسوال زنه‌خان غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که بیش از ۲۰۰ جنگجوی طالبان در این حمله شامل بودند.

اما او می‌افزاید "هم اکنون حملات دفع شده؛ اما نگرانی حملۀ دوباره وجود دارد، زیرا نیروهای پولیس با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه اند".

به گفتۀ وی، چهار پولیس در سه پوسته امنیتی مرکز این ولسوالی در جریان این درگیری کشته و سه سرباز دیگر زخمی شده اند.

ولسوال زنه‌خان می‌گوید در صورتی که یک قطعۀ از نیروهای اردو در روزهای آینده در این ولسوالی مستقر نشود، احتمال سقوط ولسوالی زنه‌خان به دست طالبان وجود دارد.

مقامات می‌گویند که دراین درگیری‌ها دستکم پنج تن از افراد طالبان نیز کشته شده اند.

تا کنون طالبان دراین باره اظهار نظر نکرده است.

ولسوالی زنه‌خانه غزنی به شمول ولسوالی‌های واغظ، اندر، مقر، گیلان از جمله ۱۲ ولسوالی ناامن غزنی است که طالبان در آن حضور گسترده دارند.

حمله بر منسوبین امنیت میدان‌وردک

از سویی هم مقامات امنیتی میدان‌وردک می‌گویند که شب گذشته در اثر انفجار یک موتربم در ساحۀ تنگی ولسوالی سیدآباد، در مقابل کاروان موترهای مأمورین امنیت ملی این ولایت سه سرباز امنیت ملی زخمی شده اند.

نقیب‌الله امینی، سخنگوی پولیس میدان‌وردک به رادیوآشنا _صدای امریکا می‌گوید "شب گذشته در ساحه تنگی سیدآباد زمانی که موترهای قطعۀ (۰۱) امنیت ملی از قرارگاه بیرون می‌شدند، طالبان یک موتربم را در مقابل این موترها انفجار داده که به هدف نرسیده؛ اما گفته می‌شود که سه سرباز امنیت ملی زخمی شده اند".

به گفتۀ وی، در این حملۀ موتربم یک موتر نوع هایلکس ریاست امنیت ملی تخریب شده است.

طالبان با نشر خبرنامه‌ای ادعا می‌کنند که چندین تن از منسوبین امنیت ملی در این حملۀ انتحاری موتربم، کشته و زخمی شده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG