لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: طالبان در تلاش ترور معاونین رییس جمهور و کریم خلیلی اند


امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور افغانستان می‌گوید که طالبان در تلاش ترور هر دو معاون ریاست جمهوری افغانستان و محمد کریم خلیلی اند.

امرالله صالح امروز چهارشنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) در صفحۀ فیسبوک‌اش نگاشته است که ریاست امنیت ملی ۱۶ نقطه را که طالبان در مسیر رفت و آمد او برای بم‌گذاری مشخص کرده بودند، شناسایی کرده است.

همچنان آقای صالح گفته است: "دو نفر از دستگیر شده‌ها اعتراف کرده اند که تثبیت تسلسل در حرکت معاون دوم ریاست جمهوری آقای دانش و رهبر حزب وحدت آقای خلیلی نیز در دستور کار شان بوده است... تلاش آنها برای ترور به جز روسیاهی و شرمساری در جامعه برایشان دستاورد دیگری نداشته است."

همچنان معاون اول رییس جمهور افغانستان افزوده است که طالبان حمله دهم سپتمبر ۲۰۲۰ را انکار کردند، اما امنیت ملی این کشور شبکه‌ای را بازدشت کرده است که "اینها همه طالبانی اند که با لشکر طیبه که اکنون اسمش جیش محمد است از نزدیک کار می‌نمایند و تبانی دارند."

آقای صالح تایید کرده است که تلاش امنیت ملی افغانستان برای بازداشت سردستۀ این گروه به اسم "قاری سعید" در ولایت کنر هنوز موفق نبوده است.

سال گذشته در حمله‌ بر کاروان موتر‌های امرالله صالح در ساحۀ چهار راهی سابقۀ تایمنی شهر کابل، ۱۰ تن کشته شدند و بر شمول آقای صالح و محافظین‌ش، ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

طالبان تا اکنون در رابطه به اظهارات اخیر امرالله صالح، واکنشی نشان نداده اند.

XS
SM
MD
LG