لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان یک بند آب را در کندهار منفجر ساختند


شورابک یک ولسوالی دوردست کندهار است که مردم آن محل با کمبود آب مواجه اند
شورابک یک ولسوالی دوردست کندهار است که مردم آن محل با کمبود آب مواجه اند

مقام‌های امنیتی در کندهار گفته اند که افراد مسلح طالبان در ولسوالی شورابک در امتداد خط دیورند یک بند آب را با بم منفجر ساخته اند.

آن بند آب در یک ساحۀ دوردست ولسوالی شورابک موقعیت دارد.

عبدالنفاع بړیڅ، ولسوال شورابک به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که تنها بند موجود در آن ولسوالی، صدها جریب زمین را آبیاری می‌کرد و برای صدها باشندۀ سه قریه آب آشامیدنی پاک را هم فراهم می‌ساخت.

ولسوال شورابک افزود "آن بند برای مردم ما بسیار مهم است، زراعت اندک مردم با آن احیا می‌شد. اگر دولت دوباره برای بازسازی آن گام‌های عملی برندارد، ممکن که کسی برای اقامت در شورابک علاقمند نباشد".

ضیا درانی، سخنگوی پولیس کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که افراد مسلح، حوالی ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز از آن سوی خط دیورند از جانب پاکستان داخل شده و بند آب شورابک را با بم منفجر ساخته اند.

آقای درانی افزود "صبح زود صدها فرد مسلح طالبان از جانب پاکستان، از طریق راه پنج پای آمده و بند آب شورابک را منفجر ساخته اند؛ اما پولیس سرحدی و امنیتی ما برضد جنگجویان مسلح واکنش نشان داده و تا ساعت دوازده ظهر امروز با آنان درگیر نبرد اند".

این رویداد در نوع خود، اولین مورد است که در کندهار به وقوع می‌پیوندند.

شورابک ولسوالیِ است که در ۱۸۰ کیلومتری جنوب کندهار در نزدیکی خط دیورند موقعیت دارد که قبلاً برخی خانواده‌ها به دلیل کمبود آب از محلات مسکونی شان کوچیده اند.

هنوز طالبان مسلح در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG