لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان پایه‌ای برق وارداتی را در بغلان منفجر کردند


پایۀ که تخریب شده است، ۳۰۰ میگاوات برق تاجکستان و ازبکستان را به کابل انتقال می‌داد
پایۀ که تخریب شده است، ۳۰۰ میگاوات برق تاجکستان و ازبکستان را به کابل انتقال می‌داد

طالبان دیشب یک پایۀ برق را در ولسوالی دوشی ولایت بغلان با بم منفجر ساخته اند که در نتیجه برق کابل و برخی ولایات دیگر قطع شده است.

عبدالحی نعمتی، والی بغلان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، پایۀ برق دیشب حوالی ساعت ۲:۰۰ در دشت کیله‌گی ولسوالی دوشی منفجر گردیده است.

آقای نعمتی گفت "اکنون مردم ما در آنجا دست به کار شده اند، امیدواریم که تا شام امروز کار پایان یابد و برق دوباره وصل گردد".

والی بغلان افزود، پیش از این طالبان ساحه دند غوری در این ولایت تهدید کرده بودند که اگر برق برای آنان رسانده نشود، آنان جریان برق را قطع خواهند کرد.

مسؤولان شرکت برشنا گفته اند، به دلیل تخریب پایۀ برق وارداتی تاجکستان و ازبکستان، برق کابل، پروان، ننگرهار، میدان‌وردک و غزنی، قطع شده است.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی این شرکت به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، تیم‌های تخنیکی برای بازسازی پایۀ تخریب‌شده به ساحه رسیده اند.

او افزود "همکاران ما کار شان را آغاز کرده اند، امیدواریم که تا شام امروز آن را بازسازی کنیم، اگر نشد، تا فردا انشاالله بازسازی خواهد شد".

به گفتۀ وی، این پایۀ برق به استیشن کرکر وصل است که ۳۰۰ میگاوات برق وارداتی ازبکستان و تاجکستان را به افغانستان انتقال می‌دهد.

هرچند طالبان مسلح هنوز در این خصوص چیزی نگفته اند؛ اما هفتۀ گذشته با نشر اعلامیۀ هشدار داده بودند که جریان برق کابل را قطع خواهند کرد.

هفته گذشته نیز دو پایه برق وارداتی تاجکستان به افغانستان در روستای خواجه‌غلتان شهر کندز تخریب گردید و مسؤولیت آن را طالبان به عهده گرفته بودند.

در همین حال، ذبیح‌الله شجاع، سخنگوی پولیس بغلان گفت، یکی از ماین‌گذارانی را که در تلاش تخریب پایه‌های برق بوده، بازداشت کرده است.

او گفت "شب گذشته مخالفین مسلح یک مقدار مواد و ماین منفجره را جهت جاسازی و انفجار پایه‌های برق وارداتی در ساحه چشمه شیر شهر پلخمری انتقال و جابه‌جا نموده که خوشبختانه یک تن از عاملین قضیه به اثر سعی و تلاش پرسونل ماموریت سمت سوم این قوماندانی حین فرار بازداشت شده است".

آقای شجاع گفت که فرد بازداشت‌شده اکنون تحت تحقیقات ابتدایی پولیس قرار دارد که پس از تکمیل دوسیۀ وی، به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهد شد.

به گفتۀ وی، موادی که در ساحه چشمه شیر در پهلوی پایه‌های برق جاسازی شده بود، توسط تیم انجنیری پولیس خنثی شده است.

XS
SM
MD
LG