لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: طالبان خیال شکست نظامیان افغان را از سر بیرون کنند


در مراسم تسلیم‌دهی دو بال هلیکوپتر بلک هاک به نیروهای افغان، رئیس جمهور غنی نیز شرکت کرده بود
در مراسم تسلیم‌دهی دو بال هلیکوپتر بلک هاک به نیروهای افغان، رئیس جمهور غنی نیز شرکت کرده بود

محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پس از چاشت امروز در مراسم تسلیم‌دهی دو بال هلیکوپتر بلک هاک از قوای هوایی امریکا به نیروهای هوایی افغان در میدان هوایی کندهار سخنرانی کرد.

او سپردن آن هلیکوپترها را به نیروهای افغان مهم خواند و گفت که طالبان خیال شکست‌دادن نظامیان افغان را از سر بیرون کنند.

آقای غنی گفت "اگر طالبان فکر می‌کنند که نیروهای افغان را شکست می‌دهند، این خیال خام است و از سر بیرون کنند. آنها تنها یک انتخاب دارند که صلح کنند، ما ریختاندن خون را نمی‌خواهیم، از خود دفاع می‌کنیم، جنگ بس است، یگانه راه، راه سیاسی است".

رئیس جمهور غنی، گفت که طالبان باید صلح بین‌الافغانی کنند، آنها نمی‌توانند که اردو، نیروهای امنیتی و قوای هوایی را شکست بدهند.

او تنها راه چالش‌های کنونی را صلح بین‌الافغانی خواند و گفت، طالبان با جنگ نمی‌توانند که به کندهار بیایند، بلکه آنها تنها و تنها از طریق صلح این کار را می‌توانند.

رئیس جمهور افغانستان خطاب به طالبان گفت که مسأله صلح را به همسایگان نگذارند و اجازه دهند که با همسایه‌ها در سطح دولت‌ها مسایل بررسی شوند.

در این نشست، جنرال جان نیکولسن، فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع در سخنانش گفت، پس از اعلام راهبرد جدید دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، در رابطه به جنوب آسیا و افغانستان، طالبان ضعیف شده اند.

جنرال نیکولسن، مبارزه جاری در برابر دهشت‌افگنی در افغانستان را برای جهان مهم خواند.

او گفت "امسال نیروهای افغان ۱۵۰۰ عملیات را انجام داده اند، این رقم رو به افزایش است، نیروهای امنیتی افغان از لحاظ تخنیکی مجهز شده اند، منسوبین نیروهای هوایی افغان، مجاهد اند".

در مراسم امروز میدان هوایی کندهار، دو بال هلیکوپتر بلک هاک به نیروهای افغان تسلیم داده شد.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که سپردن این هلیکوپترها بخشی از پلان چهارسالۀ امنیتی افغانستان است.

به گفتۀ این وزارت، امریکا تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۱۹ بال هلیکوپتر بلک هاک به افغانستان فراهم خواهد ساخت. قرار است که بر بنیاد پلان چهارسالۀ امنیتی، افغانستان به شمول ۱۱۹ بال هلیکوپتر بلک هاک، ۱۵۹ بال طیارۀ مختلف جنگی و ترانسپورتی را به دست آورد.

XS
SM
MD
LG