لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان بار دیگر ولسوالی قلعۀ ذال کندز را تصرف کردند


طالبان ولسوالی قلعۀ ذال را امروز شنبه تصرف کردند
طالبان ولسوالی قلعۀ ذال را امروز شنبه تصرف کردند

مخالفان مسلح از شبانه‌روز گذشته به این طرف، بر مرکز ولسوالی قلعۀ ذال کندز و پوسته‌های دورافتادۀ شاهراه کندز – تخار حمله کرده اند.

یک مأمور پولیس کندز که نخواست نامش فاش شود، به صدای امریکا گفت که امروز حوالی ساعت ۱۰:۳۰، نیروهای امنیتی افغان ولسوالی قلعۀ ذال را به طالبان واگذار و به شرق ولسوالی عقب‌نشینی کرده اند.

منبع این را نیز گفت که طالبان در درگیری‌ها، تلفات سنگینی را متحمل شده اند و در نتیجۀ نبردی که از دیروز آغاز شده است، حدود ۴۰ جنگجوی طالبان کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شده اند.

مقام‌های بلندپایۀ امنیتی و ملکی کندز در مورد سقوط ولسوالی قلعۀ ذال با رسانه‌ها صحبت نمی‌کنند؛ اما نعمت‌الله تیموری یک مسؤول بخش مطبوعاتی ولایت کندز گفت که ولسوالی قلعۀ ذال سقوط نکرده است؛ ولی نبرد در اطراف آنجا جریان دارد.

آقای تیموری در مورد شمار دقیق تلفات چیزی نگفت ولی تأیید کرد که به مخالفان مسلح تلفات سنگینی وارد شده است.

شمس‌الله یک باشندۀ قلعۀ ذال گفت که از مرکز آن ولسوالی دیشب نیروهای امنیتی رفته اند و طالبان آن ولسوالی را تصرف کرده اند.

اسدالله سادات عضو شورای ولایتی کندز که باشندۀ ولسوالی قلعۀ ذال است، سقوط آن ولسوالی را تأیید کرد و گفت که اداره‌های دولتی را حوالی ساعت نُه صبح امروز طالبان گرفته اند.

آقای سادات افزود، در نتیجۀ جنگ مردم محل منازل مسکونی شان را ترک کرده اند و ممکن که تلفاتی نیز وارد شده باشد.

سال گذشته نیز طالبان یک بار ولسوالی قلعۀ ذال را تصرف کردند که پس از دو هفته نیروهای امنیتی افغان با دادن تلفات آن ولسوالی را از کنترول طالبان خارج کرد.

قلعۀ ذال در شمال‌غرب کندز یکی ولسوالی دورافتاده است که در سرحد با تاجکستان موقعیت دارد. هفتۀ گذشته طالبان مسلح ولسوالی زیباک بدخشان را تصرف کردند که هنوز هم در کنترول دارند.

از سوی دیگر، ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند، ادعا کرده است که افراد طرفدار آن گروه برعلاوۀ تصرف ولسوالی، شمار زیاد تجهیزات جنگی و مهمات را به دست آورده اند.

او ادعا کرده است که تلفاتی به نیروهای امنیتی افغان نیز وارد شده است.

XS
SM
MD
LG