لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات سنگین طالبان در فراه


مقام‌های امنیتی فراه مدعی اند که ده‌ها جنگجوی طالبان در جریان عملیات تصفیوی قوای افغان در ولسوالی "پُرچمن" این ولایت کشته و زخمی شده اند.

محب‌الله محب، سخنگوی پولیس فراه، می‌گوید که این عملیات از پنج روز به این سو به همکاری پولیس ملی، امنیت ملی و سربازان کماندوی افغان در ولسوالی پرچمن ولایت فراه شروع شده و همچنان ادامه دارد.

آقای محب، ادعا می‌کند که دیشب در جریان حمله هجومی قوای افغان بر مواضع طالبان، ۳۰ جنگجوی این گروه کشته و دستِ‌کم ۲۵ تن دیگر زخمی شده اند.

او اما از تلفات نیروهای افغان آماری ارایه نمی‌کند؛ ولی مدعی است که در بین کشته‌گان طالبان چندین تن از فرماندهان مشهور آنها حضور دارند و شمار زیادی از وسایط نقلیه و زرهی آنان نیز از بین رفته است.

سخنگوی پولیس فراه، می‌گوید که طالبان مسلح از ولایت‌های هلمند، نیمروز، ولسوالی شیندند هرات و ولسوالی گلستان فراه یکجا شده بودند و قصد داشتند تا کنترول ولسوالی "پُرچمن" فراه را به دست گیرند.

گروه طالبان اما ادعا کرده است که در درگیری‌های شب گذشته در ولسوالی پرچمن فراه، سه پوسته امنیتی قوای افغان را سقوط داده و ۱۲ منسوب امنیتی افغان را کشته و سه تن دیگر را زخمی کرده اند.

مقام‌های افغان در ولایت فراه بعد از آن تصمیم به راه اندازی این عملیات زمینی گرفتند که هفت روز قبل گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای از تصرف کامل ولسوالی پرچمن فراه به دست افراد این گروه خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG