لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان از ۴۳ کارگر ربوده‌شده در کندهار ۱۳ تن را آزاد کردند


افراد وابسته به گروه طالبان، یک ماه قبل، ۴۳ کارگر یک شرکت سرک‌سازی افغان را از ولسوالی شورابک کندهار ربوده بودند که از آن میان ۱۳ تن را امروز دوشنبه (۸ اسد) از بند رها کردند.

اما هنوز هم ۳۰ کارگر این شرکت سرک‌سازی افغان (افغان صداقت) در بند طالبان به سر می‌برند.

مسؤولان این شرکت سرک‌سازی گفته اند که کارگران شان در آن سوی خط دیورند در ساحه گلستان ایالت بلوچستان پاکستان، نگهداری می‌شده اند.

یک مقام امنیتی که نخواست نام وی گرفته شود، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که ۱۳ تن از کارگران بامداد امروز از آن طرف خط دیورند به افغانستان آورده شده و سپس از آنجا با بزرگان قومی به سوی سپین‌بولدک آمده اند.

حاجی غوث‌الدین، رئیس این شرکت سرک‌سازی به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که افراد آزادشده صحتمند استند و به زودی به خانواده‌های شان می‌پیوندند.

او ابراز امیدواری کرد که ۳۰ کارگر دیگر نیز آزاد شوند.

هرچند برای رهایی این کارگران بزرگان قومی و عالمان دینی، پا در میانی کرده اند؛ اما هنوز روش نیست که طالبان با چه شرایطی این افراد را رها کرده اند.

هنوز طالبان در این مورد چیزی نگفته اند.

آدم‌ربایی در بامیان و پروان

مقام‌های محلی بامیان گفته اند که طالبان مسلح روز گذشته ۱۱ فرد ملکی را از قریۀ سرگلی ولسوالی کهمرد این ولایت به گروگان گرفته اند.

سمونوال حمیدالله خدایی، فرمانده امنیه ولایت بامیان گفت: "حوالی ساعت پنج ونیم عصر روز گذشته شماری از مخالفین مسلح بالای قریه سرگلی ولسوالی کهمرد بامیان، حمله کرده و ۱۱ فرد ملکی را با خود برده اند".

فرمانده امنیه بامیان افزود که طالبان یک تن آنان را کشته اند.

از سویی هم، به گفتۀ مقام‌های بامیان، طالبان دیشب بر قریه سرگلی ولسوالی کهمرد؛ بر پوسته‌های امنیتی، اشپشته این ولسوالی نیز حمله کردند اما به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده است.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز ادعا کرده است که شب گذشته آنان یک پولیس محلی را در ولسوالی کهمرد بامیان کشته و ۱۱ پولیس محلی دیگر را با خود برده اند.

در یک رویداد دیگر، طالبان ۹ مسافر را از مسیر کابل – بامیان ربوده اند.

سید رسول سایس، ولسوال شیخ‌علی ولایت پروان گفت که طالبان مسلح، حوالی ساعت هفت ونیم، صبح دیروز در ساحۀ تنگی لعلی ولسوالی شیخغلی ۹ مسافر را با خود برده اند.

ولسوال شیخعلی افزود که این مسافرین از ولایات مختلف و افراد ملکی بودند که از کابل می‌خواستند به بامیان بروند.

اما طالبان در مورد ربودن افراد از شیخ‌علی چیزی نگفته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG