لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: طالبان ده‌ها غیرنظامی را در میدان وردک ربوده اند


مقام‌های محلی میدان وردک تایید کردند که افراد مسلح وابسته به گروه طالبان ده‌ها غیرنظامی را در دو روز اخیر از ساحات ولسوالی چک این ولایت ربوده اند.

فضل الحق حقمل، ولسوال چک میدان وردک گفت که این افراد به ظن همکاری با دولت و بخش‌های امنیتی ربوده شده اند.

او گفت: "در ولسوالی چک در دو روز گذشته ۵۵ نفر از جوانان را با خود برده اند و ما از طریق مردم از طالبان خواستیم که چرا این‌ها را برده اید و رها کنید آنان به ما گفتند که این افراد با دولت همکار اند و در بدل زندانی‌های ما رها می‌شوند".

به گفتۀ آقای حقمل، این افراد هیچ‌گونه همکاری با دولت و بخش‌های امنیتی ندارند.

والی میدان‌ وردک نیز این خبر را تایید کرد.

چک از ولسوالی‌های ناامن میدان وردک است. چند روز قبل در هفتۀ کاهش خشونت، طالبان یک پل بزرگ موتر رو را نیز در این ولسوالی منفجر کرده بودند.

مقام‌های محلی میدان وردک می‌گویند که تلاش‌ها برای رهایی این افراد از طریق مردم محل جریان دارد.

تا اکنون طالبان در این‌باره به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

این آدم‌ربایی در حالی است که دو روز از امضای موافقتنامه صلح میان امریکا و طالبان سپری می‌شود؛ توافقنامه‌ای که برای اکثر شهروندان افغان امیدوارکننده است.

از سویی هم میان ایالات متحده امریکا و طالبان در دوحه، در مورد رهایی ۵۰۰۰ زندانی طالبان در بدل ۱۰۰۰ زندانی افراد حکومتی قبل از آغاز گفتگوی بین‌الافغانی توافق شده است؛ اما اشرف غنی رییس جمهور افغانستان گفته که رهایی زندانیان طالب از صلاحیت امریکا نیست.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG