لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: اکثر مسافرین ربوده‌شده در کندز آزاد شدند


وزارت داخلۀ افغانستان، تأیید کرد که اکثر ۱۵۰ مسافر ربوده‌شده، توسط جنگجویان طالبان در کندز، از بند رها شده اند.

بهار مهر، مشاور روابط استراتیژیک این وزارت به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که اکثر این افراد ربوده‌شده به وساطت مردم محل و بزرگان قومی، از چنگ طالبان آزاد شده اند.

او افزود: "تا همین لحظه که ما احوال داریم، صرفاً ۱۲ تن از این مسافرین در بند دشمن است، متباقی رها شده و ما توقع داریم تا پایان روز در اثر تلاش‌هایی که جریان دارد، آنها هم رها شوند".

به گفتۀ آقای مهر، تمام مسافرین ربوده‌شده افراد ملکی بودند که برای بازدید خانواده‌های شان در جریان عید، سفر می‌کردند.

در این حال، عصمت مرادی، سخنگوی والی کندز، نیز به رادیو آشنا – صدای امریکا، رهایی بیشتر مسافرین را تأیید کرد.

معلومات قبلی

جنگجویان طالبان بامداد امروز دوشنبه (۲۹ اسد) مسافرین سه بس را از مسیر کندز – خان‌آباد ربوده اند که شمارشان حدود ۱۸۰ تن می‌رسند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که طالبان بامداد امروز چندین مسافر را از شاهراه کندز - خان‌آباد ربوده اند؛ اما معلوم نیست که این مسافرین کی‌ها بوده و شمارشان به چند تن می‌رسند؟

او افزود که طالبان مسافرین را در روستاهای دوردست برده اند؛ اما پولیس برای آنان در آن مناطق عملیات را آغاز کرده است.

طالبان مسافرین سه بس را در حالی ربوده اند که فردا روز اول عید قربان است و مسافرین تلاش می‌کنند که برای تجلیل روز عید به خانه‌های شان برسند.

حیات‌الله امیری، ولسوال خان‌آباد کندز به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که این بس‌های مسافربری به سوی کابل می‌رفتند؛ اما روشن نیست که از بدخشان آمده و یا هم از تخار عازم کابل بودند.

او افزود که ممکن در این بس‌ها زنان و کودکان نیز بوده باشند؛ اما تا اکنون دربارۀ اینکه مسافرین آسیب دیده اند یا خیر، معلوماتی در دسترس آنان قرار نگرفته است.

به گفتۀ آقای امیری، پولیس تلاش می‌کند که هرچه عاجل این مسافرین را از چنگال طالبان رها سازد.

هر بس مسافربری ۳۰۳ گنجایش ۶۰ نفر را دارد؛ اما مقام‌ها هنوز از ارقام مشخص مسافرین چیزی نگفته اند.

مسؤولان ولایتی از بزرگان قومی و افراد متنفذ خواسته اند که به مناسبت عید این برای رهایی این مسافرین تلاش کنند تا در ایام عید به آغوش خانواده‌های شان برسند.

پیش از این نیز جنگجویان طالبان چند بار از مسیر کندز – علی‌آباد مسافرین را از بس‌ها پایین کرده و برخی را کشته و شماری را هم در برابر ضمانت رها کرده اند.

XS
SM
MD
LG