لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: 'پیام طالبان، پیام وحشت، هراس و جنگ است'


سخنگوی ریاست جمهور افغانستان در یک پیامی که به نظر می‌رسد در واکنش به حمله دیروزی و پیام امروزی رهبر طالبان باشد، گفته است که مردم افغانستان نیازی به شنیدن پیام طالبان ندارند.

صدیق صدیقی در نوار ویدیویی که از طریق صفحۀ فیس بوک اش نشر کرده گفته است: " پیام طالبان متاسفانه هنوز هم پیام وحشت است، پیام هراس است، پیام جنگ است."

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، گروه طالبان "عامل اصلی" ویرانی و کشتار غیرنظامیان در افغانستان خواند گفت که مردم افغانستان می‌خواهند که طالبان از "جنگ و ویرانی" دست بردارند.

او افزود: " با دادن این پیام ها مردم افغانستان هرگز فریب این گروه را نمی‌خورند."

این در حالی است که ملا هبت الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان امروز هشتم اگست (۱۷ اسد) در پیامی گفته است مساله افغانستان با توجه به تحولات و رویدادهای ۱۸ سال گذشته، راه حل نظامی ندارد؛ بلکه این مساله باید از راه "صلح‌آمیز" حل شود.

این اظهارات رهبر طالبان در حالی است که حملۀ موتر بم‌گذاری‌شدۀ این گروه در غرب کابل روز گذشته ۱۴ کشته و ۱۴۵ زخمی برجا گذاشت.

بر اساس معلومات رسمی، ده نفر کشته شدگان و ۹۲ نفر زخمی‌های این حمله، غیرنظامیان اند.

رهبر گروه طالبان از اظهارات مقام‌های امریکایی در خصوص صلح ابراز نگرانی کرده و خواستار توقف آن شده است.

ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر گروه طالبان در بیانیۀ عیدی‌اش تاکید کرده است که افزایش حملات هوایی ایالات متحده در جریان پروسۀ صلح و آنچه که او سخنان "ضد و نقیض" مقام‌های امریکایی خوانده، سبب نگرانی و شک در مورد ارادۀ آن کشور در خصوص صلح است.

او در بیانیه‌اش گفته است: "چون که شرط اساسی برای کامیابی پروسه مذاکرات اعتماد دو جانبه است، بنا لازم است که از چنین اقدامات منفی جلوگیری شود."

XS
SM
MD
LG