لینک های دسترسی

Breaking News

حملات راکتی طالبان بر یک 'مرکز مشترک قوای خارجی و افغان' در خوست


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی ولایت خوست می‌گویند که گروه طالبان یک پایگاه مشترک نیروهای خارجی و افغان را در این ولایت آماج حملات راکتی قرار دادند.

محمد داوود امین، قوماندان امنیه این ولایت روز چهارشنبه ۳۱ مارچ (۱۱ حمل) به صدای امریکا گفت که این حملات ناوقت دیروز انجام شده و تلفاتی در پی ندارد.

آقای امین افزود که این پایگاه نیروهای خارجی و افغان در میدان هوایی سابقهٔ ولایت خوست و در حومۀ مرکز این ولایت موقعیت دارد.

طالبان ضمن تایید حمله بر این مرکز نظامی گفته اند که در این حملات راکتی به نیروهای "ضربتی افغان" تلفان وارد شده است.

در این حال، نیروهای ویژه تحت نام قطعه محافظتی خوست (KPF) که در این پایگاه مستقر اند، با نشر خبرنامه‌ای گفته اند که این حملات راکتی تلفاتی به آنان وارد نشده و تمامی راکت‌ها در قسمت بیرونی این مرکز اصابت کرده اند.

در اعلامیه آمده است که در این پایگاه نیروهای مشترک خارجی و قوای افغان حضور دارند.

آنان این حملات راکتی طالبان را خلاف توافقنامۀ صلح امریکا-طالبان در دوحه عنوان کرده اند.

ماموریت حمایت قاطع در افغانستان (ناتو) تا اکنون در مورد این حملات راکتی بر پایگاه مشترک نیروهای خارجی و قوای افغان چیزی نگفته است.

طالبان در توافقنامۀ دوحه که در ۲۹ فبروی ۲۰۲۰ میلادی به امضا رسید، تعهد کرده اند که حملات شان را بر نیروهای خارجی متوقف می‌کنند و پیش از این، نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان نیز تایید کرده اند که این گروه تا کنون به این تعهد شان کماکان پابند بوده، اما حملات شان را بر نظامیان افغان افزایش بخشیده اند.

XS
SM
MD
LG