لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان تصرف ولسوالی معروف کندهار را ادعا کرده اند


مقام‌ها گفته اند که مرکز ولسوالی معروف را به جای دیگر منتقل کرده اند
مقام‌ها گفته اند که مرکز ولسوالی معروف را به جای دیگر منتقل کرده اند

در حالی که مقام‌های امنیتی کندهار انتقال مرکز ولسوالی معروف را به جای دیگر تأیید می‌کنند؛ اما تصرف این ولسوالی را از سوی طالبان به شدت رد می‌کنند؛ در این حال طالبان ادعا کرده اند که این ولسوالی را تصرف کرده اند.

مقام‌های امنیتی کندهار گفته اند، پس از حملات پیهم سه روزۀ جنگجویان طالبان بر ولسوالی سرحدی معروف، امروز دوشنبه مرکز آن ولسوالی در ساحۀ موسوم به "سالیسون" از مربوطات همان ولسوالی منتقل شده است.

منبع افزود، ۱۳ پولیس را به دلیل نبود مهمات در پوسته امنیتی خوگیانی طالبان گرفتار کرده که در پوستۀ محمدزو چهار تن آن پولیس‌ها را کشته اند.

جنرال عبدالرازق، فرمانده امنیه کندهار نبرد شدید را در ولسوالی معروف تأیید کرد؛ اما سقوط آن ولسوالی شایعۀ محض خواند.

جنرال عبدالرازق، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، در درگیری ولسوالی معروف چهار پولیس کشته شده اند؛ اما ولسوالی سقوط نکرده است.

فرمانده امنیه کندهار افزود، قوای هوایی دیشب بر ولسوالی معروف حملاتی را انجام داده اند که در نتیجه شماری از جنگجویان طالبان کشته و زخمی شده اند؛ اما ارقام را مشخص نساخت.

ولسوالی معرف در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرق شهر کندهار در امتداد خط دیورند موقعیت دارند که با ولسوالی ناامن اتغر ولایت زابل همجوار است.

معروف از جمله ولسوالی‌های ناامن کندهار محسوب می‌شود که راه زمینی آن با مشکلات امنیتی مواجه است و بیشتر اکمالات از طریق هوا صورت می‌گیرد.

طالبان در اعلامیه‌ای ادعا کرده اند که به صورت کامل آن ولسوالی را تصرف کرده و قبل از رسیدن جنگجویان آنان، سربازان افغان تأسیسات دولتی را در مرکز ولسوالی آتش زده و تخریب کرده اند.

XS
SM
MD
LG