لینک های دسترسی

Breaking News

استقبال ملل متحد از رهایی کارمند افغانش از قید ربایندگان در کابل


دفتر هیأت معاونت سیاسی سازمان ملل متحد (یوناما) از آزادی یک کارمند افغان صندوق جمعیت این سازمان و کودک وی که در ماه جنوری در شهر کابل ربوده شده بود، استقبال کرده است.

این دفتر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آزادی این خانم و پسرش، تسکین بزرگ برای عزیزان، همکاران و خانوادۀ ملل متحد در افغانستان است.

انگرید هایدن، معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان و سرپرست یوناما، گفته است "ما اختطاف شرم‌آور و کشتن یکی از همکاران مان را که به نظر می‌رسد عمدی باشد، محکوم می کنیم".

هایدن، به نمایندگی از یوناما، با ابراز همدردی با خانواده‌های متأثرشده از این رویداد، از مسؤولین خواسته است که آنچه را در توان دارند، برای تحت پیگرد قراردادن عاملان این رویداد، به کار گیرند و آنان را به عدالت بکشند.

دو کارمند افغان صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (UNFPA) در ۲۲ ماه جنوری امسال ربوده شده بودند. مهاجمان مسلح ناشناس، موتر حامل این کارمندان را در شمال شهر کابل متوقف و سپس یک خانم با کودکش و راننده را ربوده بودند.

یوناما گفته است که جسد راننده در شانزدهم ماه مارچ در کابل به دست آمد.

به گفتۀ یوناما، این اداره برای آزادی این خانم و کودکش، با مسؤولان به شدت تلاش کرده است تا آنان به صورت مصؤون آزاد شوند.

در همین حال، وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که این کارمند سازمان ملل و كودك دوساله اش چندی قبل از ناحیه ١٧ شهر كابل، توسط افراد مسلح، اختطاف شده بودند.

خبرنامه‌ای این وزارت گفته است "از اثر تلاش‌ها و عملیات های متعدد به منظور رهایی آنان، ارسلان كودك دو ساله این خانم، به تاریخ ٢٥ ثور از ناحیه هفدهم شهر كابل از چنگ ربایندگان توسط پولیس رها گردید و به تعقیب آن شب گذشته پولیس مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله در یك عملیات مشترك، مادر این كودك را نیز از مربوطات ناحیه هفدهم شهر كابل از چنگ ربایندگان آزاد کرد".

ویس‌احمد برمک، وزیر داخله، خانم زرمینه و ارسلان پسرش، را پس از رهایی از چنگ ربایندگان، به خانواده‌اش تسلیم داده است.

وزارت داخله گفته است که ربایندگان دو تن به شمول رانندۀ این خانم را به قتل رسانده و در بدل رهایی آنان، از خانوادۀ زرمینه، سه میلیون دالر خواسته بودند.

پولیس کابل، شش تن را در پیوند به این قضیه - که شامل آدم‌ربایی و قتل می‌شود - بازداشت کرده است.

XS
SM
MD
LG