لینک های دسترسی

Breaking News

ایالات متحده وسایط جدید نظامی را به اردوی افغانستان کمک کرد


ایالات متحده امریکا ۶۴۰ واسطۀ مختلف به شمول وسایط جنگی را به وزارت دفاع افغانستان تسلیم کرد.

وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه ۲۴ فبروری (ششم حوت) گفت که ۴۰۳ هاموی، ۴۳ رنجر، ۲۳ آمبولانس و ۱۷۰ موتورسایکل شامل این وسایط است.

شاه محمود میاخیل، معاون وزارت دفاع افغانستان در مراسم تسلیم‌گیری این وسایط جنگی گفت که تقویت و تجهیز اردوی ملی این کشور با تجهیزات مدرن اولویت این وزارت است.

مقامات وزارت دفاع افغانستان گفتند که این وسایط به تمام قول اردوهای ساحوی اردوی ملی فرستاده خواهد شد.

عبدالله رقیبی، معاون تامینات تکنالوژی و لوژیستیک وزارت دفاع افغانستان گفت: "از این وسایط و تجهیزات برای حفظ ثبات و تامین امنیت به گونه موثر استفاده خواهد شد."

همچنان وزارت دفاع افغانستان گفته است که طی سال گذشتۀ مالی، چهار طیاره A29 و چهار بال هلیکوپتر UH60 در اختیار قوای هوایی این کشور قرار گرفته است و نیروهای اردوی ملی با اسلحه مختلف اکمال گردیده اند.

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گفتگوهای صلح افغانستان پیشرفت چندانی نداشته و موفقیت این روند در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی افغانستان گفته اند که اگر طالبان به صلح تن ندهند، نظامیان افغان برای جنگ در برابر جنگجویان آن گروه آمادگی کامل دارند.

آقای میاخیل گفت که تعهد مالی جامعه بین‌المللی بردوام حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان تا سال ۲۰۲۴ میلادی وجود دارد.

معاون وزارت دفاع ملی افغانستان گفت که نیروهای اردوی ملی افغانستان از لحاظ اسلحه و تجهیزات به گونه کافی اکمال شده اند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG