لینک های دسترسی

Breaking News

صدای امریکا ۱۵هزار جلد کتاب انگلیسی را به وزارت معارف هدیه داد


کتاب‌های آموزشی انگلیسی طی مراسمی به روز سه شنبه به مقام‌های وزارت معارف تحویل داده شد
کتاب‌های آموزشی انگلیسی طی مراسمی به روز سه شنبه به مقام‌های وزارت معارف تحویل داده شد

صدای امریکا ۱۵ هزار جلد کتاب لغات انگلیسی را به وزارت معارف افغانستان کمک کرد تا با توزیع آنها در مکاتب، شاگردان در فراگیری این زبان، فهم بهتری داشته باشند.

این کتاب‌های آموزشی طی مراسمی به روز سه شنبه به مقام‌های وزارت معارف تحویل داده شد.

اکبر ایازی، مسؤول بخش آسیای جنوبی و مرکزی صدای امریکا، گفت که سپردن این کتاب‌ها آغاز همکاری‌ها، به ویژه همکاری در بخش آموزش زبان انگلیسی بوده که قرار است با وزارت معارف افغانستان ادامه داشته باشد.

آقای ایازی گفت که زبان انگلیسی، بین‌المللی است و به زبان تکنولوژی مبدل شده است که حدود ۱.۵ میلیارد مردم در جهان با آن صحبت می‌کنند.

به گفتۀ اکبر ایازی، با درنظر داشت این اصل و ضرورت امروزی، صدای امریکا برنامه‌های تدریس زبان انگلیسی را در سرتاسر جهان پخش می‌کند و میلیون‌ها نفر به خصوص شاگردان و جوانان، این برنامه‌ها را که به زبان ساده و تلفظ آهسته پخش می‌شود، استفاده می‌کنند.

آقای ایازی گفت "جوانان افغانستان نیز می‌توانند که از این برنامه‌ها استفاده کنند و می‌توانند که با این پیشرفت سریع تکنالوژی خود را عیار سازند. بخش برنامه‌های تدریس انگلیسی صدای امریکا ۱۵هزار جلد کتاب لغات مروج روز را چاپ کرده و می‌خواهد که آن را به وزارت معارف افغانستان تحفه بدهد تا به نسل جوان کشور آن را برساند".

از سویی هم، مسؤولان وزارت معارف افغانستان، از صدای امریکا خواستند که در بخش زبان انگلیسی بیشتر با این نهاد آموزشی همکاری کنند.

محمد ابراهیم شینواری، معین تعلیمات عمومی وزارت معارف گفت "با رادیو تلویزیون صدای امریکا در گفتگو استیم که در بخش‌های دیگر هم با ما کمک کند، نصاب جدید تعلیمی وزارت معارف زیر کار است و صدای امریکا در بخش آموزش زبان انگلیسی، ما را در تهیه نصاب کمک خواهد کرد. صدای امریکا ممکن ما را در تهیه ویدیوها دربارۀ علوم، زبان و بخش‌های مختلف با زبان انگلیسی و زیرنویس دری و پشتو کمک کند تا آن را از طریق تلویزیون معارف پخش کنیم".

در همین حال، به این خواست وزارت معارف افغانستان، مسؤولان صدای امریکا نیز تعهد کردند که همکاری شان با این وزارت ادامه خواهد یافت.

هایدو، مسوول بخش آموزش زبان انگلیسی، صدای امریکا گفت "ما توافق کردیم که این همکاری یک آغاز باشد و چگونه می‌توانیم که شاگردان را کمک کنیم، ما وزارت معارف را در تهیه نصاب و برنامه‌های که شاگردان در فراگیری زبان انگلیسی کمک کند، همکاری خواهیم کرد؛ به خاطری که انگلیسی زبان ارتباطات است و انگلیسی زبان انترنیت و ساینس است".

صدای امریکا ۷۵ سال پیش ایجاد شد و با نشرات به ۴۷ زبان، ۲۸۰ میلیون نفر را زیر پوشش دارد. بخش افغانستان صدای امریکا هم حـدود ۴۰ سال پیش به فعالیت آغاز کرد که برنامۀ آموزش زبان انگلیسی آن از طریق فیسبوک، که بیش از هفت میلیون تعقیب‌کننده دارد، پخش می شود.

XS
SM
MD
LG