لینک های دسترسی

Breaking News

فرار سرپرست شاروالی قلات با پول حکومت به پاکستان


سرپرست شاروالی قلات یک‌میلیون و ۷۴۰ هزار افغانی را با خود برده است
سرپرست شاروالی قلات یک‌میلیون و ۷۴۰ هزار افغانی را با خود برده است

مقام‌ها در زابل می‌گویند که انجنیر طیب، سرپرست شاروال قلات مرکز این ولایت، با پول حکومتی به پاکستان فرار کرده است؛ مقام‌های محلی نیز مفقودشدن شاروال قلات را تأیید کرده اند.

زلمی زابلی، سناتور این ولایت در مشرانو جرگه می‌گوید، انجنیر طیب، سرپرست شاروال قلات، روز گذشته با خانواده‌اش به پاکستان رفته و بیش از دو میلیون افغانی پول حکومت را نیز با خود برده است.

او به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید "شاروال خودسرانه املاک شاروالی را می‌فروشد و از بودجۀ شاروالی پول بیرون کرده و به پاکستان رفته که این مسأله مردم را به حکومت بی‌باور کرده است".

مقام‌های محلی زابل نیز نادرک‌شدن سرپرست شاروالی قلات را می‌پذیرند؛ اما می‌گویند که تحقیقات استخباراتی در زمینه آغاز شده است.

رحمت‌الل یارمل، معاون والی زابل، به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید، سرپرست شاروالی قلات، از روز گذشته به این طرف وظیفه را رها کرده و به جای نامعلومی رفته است.

او می‌افزاید "ما تأیید می‌کنیم و بر اساس معلومات اولیۀ ما سرپرست شاوال یک میلیون و ۷۴۰هزار افغانی را با خود برده و با خانواده‌اش به سوی نامعلومی رفته است".

آقای یارمل، می‌گوید که برای روشن‌شدن این موضوع نهادهای استخباراتی به بررسی‌های شان را آغاز کرده اند.

به گفتۀ وی، سرپرست شاروالی قلات، از چند سال گذشته به این طرف، امور مدیریت مالی و اداری شاروالی را به پیش می‌برد و شش ماه قبل به حیث سرپرست شاروالی تعیین گردید.

یک مقام امنیتی که نخواست نامش فاش شود، به رادیو آشنا – صدای امریکا تأیید می‌کند که خانوادۀ سرپرست شاروالی قلات در پاکستان زندگی می‌کند و هم اکنون او نیز نزد خانواده‌اش رفته است.

XS
SM
MD
LG