لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد پس از دیدار با سران حکومت افغانستان به مسکو رفت


زلمی خلیلزاد، فرستاده امریکا برای صلح افغانستان، بدنبال دیدار با اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی افغانستان، راهی مسکول شده است.

آقای خلیلزاد، روز پنجشنبه، پس از سفر به اسلام‌آباد، وارد کابل شده و با سران حکومت افغانستان دیدار کرده بود.

در یک اعلامیه منتشر شده از سوی سفارت امریکا در کابل آمده است: "در این دیدار روی ارتباط منطقوی و آمادگی افغانستان برای رسیدن به راه حل سیاسی بحث و گفتگو صورت گرفت".

سفارت امریکا در کابل، هدف سفر خلیلزاد به مسکو را، "بحث درباره تلاش‌های صلح منطقوی" خوانده است.

از سویی هم، صمیم عارف، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان به صدای امریکا گفت که خلیلزاد، در دیدار با اشرف غنی و عبدالله، در مورد تلاش‌های اخیرش و سفرها به برخی کشورهای منطقه برای صلح افغانستان معلومات داده است.

به گفته وی، دو جانب همچنان روی برنامه‌های آینده که منجر به آغاز مذاکرات صلح شود، نیز صحبت کرده اند.

او افزود: "حکومت افغانستان به این باور است که اکنون برای مذاکرات بهترین فرصت است. در کنفرانس ژنیو رییس جمهور مذاکرات بدون قید و شرط را پیشنهاد کرد... حکومت افغانستان به صورت کامل آمادگی دارد و طرح صلح نیز توسط رییس جمهور ارایه شده است".

زلمی خلیلزاد، سفر ۱۸ روزه خود را به هدف جستجوی راه‌های تامین صلح افغانستان به منطقه روز یکشنبه (دوم دسامبر) آغاز کرد. اعلامیه وزارت خارجه امریکا گفته است که مقامات پاکستانی، در جریان دیدار آقای خلیلزاد از این کشور، حمایت قاطع خود را از روند صلح در افغانستان ابراز کردند.

XS
SM
MD
LG