لینک های دسترسی

Breaking News

مسدود  ساختن  سرحد  بين پاکستان و افغانستان توسط پاکستان


يک مامور اردوي پاکستان ميگويد کشورش بخشي از سرحد شمالغربي را براي مانع شدن جنگجويان طالبان از فرار به پاکستان در اثر تهاجم قواي ائتلاف در افغانستان مسدود ساخته است.

اين مامور نظامي افشا نساخت که به چه تعداد عساکر در امتداد سرحد تعبيه شده است.

در حدود دو هزار و پنجصد عسکر افغان و قواي ائتلاف اين تهاجم را که بنام شير کوهستان ياد ميشود هفتۀ گذشته در ولايت کنر براه انداختند. اين عمليات نظامي در حالي براه افتاده که قواي طالبان حملات خود را بر اين ولايت تشديد کرده اند.

در يک حادثۀ ديگردراثر انفجار بم تعبيه شده در کنار يک جاده در قندهار چهار پوليس افغان زخمي شده اند و يک مکتب در ولايت غزني به آتش کشيده شد.

درعين زمان قواي ايالات متحده و افغانستان تحقيق مي نمايند که آيا آتش باري قواي دوست درروز هاي اخيرباعث هلاکت افراد پليس افغان و ملکي شده يا خير؟

دريک بيانبه قوای ائتلاف گفته شده که براین گذارش هاي قواي پليس افغانستان تحقيق مي نمايد که قواي ائتلاف شايد در جريان يک تصادم شديد با تندروان طالب بروزجمعه باعث اين تلفات شده باشند.

مامورين افغان مي گويند ۴۱ تن از جنگجويان طالب نيز در اين تصادمات که درآن عساکر حکومتي و پليس افغان ذريعه هيلي کوپتر هاي توپدار قواي ائتلاف برهبري ايالات متحده کمک مي شدند ، نيز کشته شدند که شديد ترين جنگ در افغانستنان دريک سال بوده است .

قواي ائتلاف در باره روشن شدن علت قتل هفت تن ملکي افغان که بروز شنبه در جريان يک تصادم بين قواي ايالات متحده و شوريان در ولايت شرقي کنررخ داد ، تحقيقات جداگانه را آغاز کرده است .

XS
SM
MD
LG