لینک های دسترسی

Breaking News

در شرق افغانستان ۲۶ تندرو مظنون کشته شد


قواي ائتلاف و افغاني در کوهستانات شرق افغانستان ۲۶ تندرو مظنون را بقتل رسانيدند و در جنوب کشور بيش از ۱۱ هزار عسکر در آنچه بزرگترين تهاجم طي پنج سال خوانده شده اشتراک کرده اند.

مقامات محلي ميگويند اين تندروان در تصادماتي در ولايت پکتيکا در نزديک سرحد پاکستان کشته شدند که دران هليکوپترهاي توپ دار از عساکر قواي زميني حمايت ميکردند.

در يک حملۀ جداگانۀ شورشيان در عين ولايت چهار نفر ملکي از اثر اصابت راکت بر منزل شان کشته شدند.

قواي نظامي ايالات متحده همچنان ميگويد تندروان مظنون طالب توسط بم دستي بر يک گزمۀ ائتلاف در ولايت هلمند حمله کرده يک عسکر امريکائي را کشته و دو نفر ديگر را زخمي ساختند. حملات هوائي ائتلاف ۱۲ تندرو را کشته و يا زخمي ساخت.

يک نطاق نظامي ميگويد ائتلاف بيک مرحلۀ جديد يک تهاجم در جنوب افغانستان داخل ميشود که دران ۱۱ هزار عسکر امريکائي، برتانوي، کانادائي و افغاني اشتراک دارند. هدف اين عمليات حمله بر مخفيگاه هاي طالبان در چهار ولايت جنوبي هلمند، ارزگان، زابل و قندهار ميباشد.

اين تهاجم موسوم به فشار کوهستان در حالي براه افتاده که قواي افغاني و ائتلاف کوشش ميکنند خشونت تحت رهبري طالبان را که در ماه هاي اخير تشديد شده مانع شوند.

دگروال تام کالنز، سخنگوي ائتلاف بخبرنگاران در کابل گفت هدف ازين عمليات ايجاد شرايطي است که قواي حکومتي و گروه هاي بشري بتوانند درين مناطق داخل شده و کار حقيقي اي را انجام بدهند که به آن احتياج است.

XS
SM
MD
LG