لینک های دسترسی

Breaking News

عمليه توليد هم جنس کامل يک گوسفند در موسسه «روسليين» سکاتلند


در ۵ جولائي سال ۱۹۹۶ عمليه توليد هم جنس کامل يک گوسفند در موسسه «روسليين» سکاتلند نتيجه داد و از سلول يک گوسفند ماده، نوزادي بدنيا آمد.

اساساً سلول و يا حجره را از پستان گوسفند ماده برداشتند و بداخل لابراتوار ذريعه سوزن هاي بي نهايت باريک و مايرکوسکوپيک کلچر و يا کشت کردند و بعد از توليد يک تعداد سلول هاي بارور ، آنها را در رحم گوسنفندان ماده زرق کردند.

۱۴۸ روز بعداز اين عمل، يکي از آن گوسپندان «دالي» را زائيد.

پيدايش«دالي» با سرو صدا ها يزياد بدرقه شد.

تعداد کثير مردم آن عمليه را ورق تازه در سير پيشرفت طب و بخصوص مايه اميدواري عظيم براي توليد نطفه انسان جهت استخراج سلول هاي نوده اي از آن براي تداوي امراضي تلقي کردند که تا کنون، چون مرض الزايمر و يا پارکنسن غير قابل علاج باقي مانده اند.

نا گفته نماند که دالي در طول عمر کوتاه اش با يک گوسفند نر بنام «ديود» جوره شد و در جنوري ۲۰۰۲ چهار بره بدنيا آورد ، اما خود به تکاليف شش و غيره مبتلا شد و مرد.

علقمندانش از اين واقعه ، که ظاهراً نشان ميداد عمر حيوان توليد شده بدين سان شايد زياد نباشد، مايوس نشدند و علاقمندي خود شانرا به تجسس مزيد در ساحه حفظ کردند و براي گرامي نگهداشتن خاطره دالي جسد اش را با کاه پر کردند و براي بينندگان در موزيم ملي سکاتلند به نمايش گذاشتند.

XS
SM
MD
LG