لینک های دسترسی

Breaking News

25 قدرت برتر در تجارت


جدیدا مجله اقتصادی فورچون (Fortune) اسامی 25 فرد نیرومند درعرصه تجارت را با شرح فعالیت های حرفه آنها در تجارت شان به چاپ رسانیده است.

شاید شما با نام اپل (Apple)آشنایی داشته باشید؟ بله ! اپل نام کمپنی تجارتی آقای استیو جابز می باشد.

خوب است که بدانید نام آقای استیو جابز، رییس و آمراجرایوی شرکت اپل درلیست 25 قدرت تجارتی جهان در ردیف اول است. اما چی شد که او و کمپنی اش به یک قدرت اقتصادی و تجارتی تبدیل گشته است.

بنیان گذار شرکت اپل طی دو دهه اول سی سال حرفه قابل توجه اش دو مرتبه مسیرصنعت کامپیوتررا دگرگون کرده است.

درسال 1977 اپل 2 (Apple 2) وارد عصر کامپیوتر های شخصی شد و استفاده های گرافیکی توسط مکینتاش آغاز یافت. در سال 1984 هر کامپیوتر دیگری برنامه های گرافیکی را از اپل (Apple)تقلید کرد.

آقای جابز درمسیر نوع آوری های اش درزمینهء سهولت های کامپیوتر متوجه چاپ از روی دسک تاپ کمپیوتر شد و چنین بود که به جهانیان چاپگر های لیزری را پیشکش نمود و در شبکه های کامپوتر شخصی پیشگام شد.

او به عنوان یک حرفه موقت جانبی اش، پیکسار(Pixar)، یک شرکت امریکایی مستقر در لاس انجلس آمریکا را در زمینه توسعه تکنالوجی دیجیتال، برای تولید فیلم های تفریحی اینمیشن یا متحرک تمویل کرد.

از زمان برگشت به اپل(Apple) در سال 1997 آقای جابز تحرک مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی را با ساخت iPod تغییر داد و صنعت موسیقی، شبکه های تلویزیون و کمپنی هالیوود را تشویق نمود تا محصولات شان را از طریق ذخیره گاه موسیقی سافت ویر یا نرم افزار آی تون iTune Music Store توزیع نمایند.

آقای جابز امسال در اوج قدت پیشرفته و ابتکاری اش با پیشکش نمودن تلفن Iphone راه اپل را به تجارت تلفون های موبایل یا سلیولار فون (Cell phone)باز کرد.

او این قابلیت را در پنج عرصه صنعت ، هر یک کامپیوتر، کمپنی فیلم هالیوود ، موسیقی ، فروشگاههای پرچون فروشی و تلفون های موبایل ازخود نشان داد.

XS
SM
MD
LG