لینک های دسترسی

Breaking News

شبکه انترنتی اجتماعی که میلیون ها تن را در سراسر جهان بطور مجانی با هم دیگر مرتبط ساخته است


مطلبی در مورد یکی از شبکه های انترنتی اجتماعی که میلیون ها تن را در سراسر جهان، بشمول افغانستان بطور مجانی با هم دیگر مرتبط ساخته است: Facebook

شبکه فیس بوک در چهارم فبروری سال 2004 توسط یک محصل جوان امریکای در پوهنتون هارورد بشکل یک وسیله ارتباطی برای محصلین داخل آن پوهنتون آغاز بکار کرد.

بعداً این شبکه در بین چند پوهنتون دیگر توسعه یافت. امروز بیش از 80 میلیون استفاده کننده فعال که متشکل از جوانان، محصلین، معتلمین و بلاخره هر کسی بالاتر از سن 13 در سراسر جهان روزانه به فیس بوک مراجعه کرده و از امکانات آن جهت قایم نمودن روابط اجتماعی استفاده میکنند.

مارک زکربرگ جوان بیست چهار ساله که ایجاد کننده این شبکه است، اکنون ریاست آنرا با کمک 500 مستخدم در دفتر مرکزی فیس بوک در کالیفورنیا با عاید سالانه 500 میلیون دالر به عهده دارد.

کسانیکه علاقمند به استفاده شبکه فیس بوک باشند با مراجعه به صفحه www.facebook.com میتوانند خود را درین شبکه با یک آدرس ایمیل راجستر نمایند و با تمام دوستان و همصنفی های خود چه در داخل اداره تعلیمی و یا در سراسر جهان در تماس شده و تصاویر، فلم ها، دعوت نامه ها و یا خاطرات خود را شریک سازند. و یا هم با انتخاب ساده "جستجو" دوستان جدیدی در سراسر جهان پیدا نماید.

این شبکه برنده چندین جایزه معتبر گردیده و از بابت شهرت بین جوانان، یک مطالعه جدید نشان میدهد که در زنده گی محصلین غربی فیس بوک جایگاه خاصی را بجاطر فعالیت های اجتمای دارد.

در بین صفحات مشهور انترنتی با بیشترین استفاده کننده، فیس بوک در سال 2006 شصتمین بود ولی آخرین مطالعه نشان میدهد که این شبکه اکنون هفتم میباشد.

در افغانستان نیز تعداد زیادی از جوانانی هستند که از شبکه فیس بوک جهت قایم نمودن ارتباط با دوستان و اعضای فامیل شان استفاده میکنند. فردا شب در برنامه جوانان با یک جوانی افغان که از فیس بک استفاده میکند مصاحبه میکنیم. شما هم نظریات تان را با ما شریک بسازید.

اگر علاقمند معلومات بیشتر در مورد باشید و یا هم سولاتی در در ذهن شما خطور کرده باشد با تلویزیون، رادیو و یا صفحه انترنتی آشنا در میان بگذارید.

XS
SM
MD
LG