لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان 'طراح حمله بر ممبی هند را دستگر نمود'


به اساس گزارش های رسیده از پاکستان، نیرو های امنیتی این کشور، طی حمله بر یک پایگاه تندروان، طراح مظنون حملات اخیر بر شهر ممبی پاکستان را دستگیر کرده است.

تندروان مظنون در تماس با منابع خبر رسانی گفته اند که پولیس پاکستان در حمله بر یک بنیاد جماعت الدعوه، گروه پیشتاز لشکر طیبه در مظفر آباد کشمیر، ذکی الرحمن لکهوی و شماری دیگری از تندروان را توقیف نموده است.

یک مقام امنیتی هند میگوید، این شخص اقرار نموده است که مربوط یک گروه تندرو پاکستانی میباشد و او طراح اصلی این حملات بوده است.

همچنان، کاندا لیزا رایس، وزیر خارجه ایالات متحده، از پاکستان تقاضا نموده است تا بر تعهدات خود مبنی بر همکاری با هند، در تحقیقات مربوط به حملات در شهر ممبی، وفادار باقی بماند.

خانم رایس به روز یکشنبه در یک صحبت تلویزیونی گفت، حتی اگر عاملین این حملات به گفتهء وی، افراد غیر دولتی هم باشند، پاکستان مسئول است علیه شان اقدام نماید.

خانم رایس هفته گذشته با مامورین عالی رتبه دولتی هند و پاکستان ملاقات نمود تا از تشنج بین این دو کشور به دلیل وقوع حملات خونبار در شهر ممبی، جلوگیری نماید.

از سوی دیگر، براک اوباما، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، ضمن آن که از ابراز نظر در مورد حمله احتمالی هند بر پاکستان خود داری نمود، گفت هر کشور در جهان حق دفاع از خود را دارد.

XS
SM
MD
LG