لینک های دسترسی

Breaking News

پیام تازه بن لادن در رابطه با غزه


یک تیپ جدید که به اسامه بن لادن نسبت داده میشود، از مسلمانان میخواهد تا بخاطر توقف تهاجم اسرائیل به باریکۀ غزه، آغاز به جهاد نمایند.

این تیپ امروز چهارشنبه در صفحۀ انترنتی اسلامیست ها چاپ شده است - جایی که القاعده همواره پیامهایش را نشر میکند.

موثقیت این تیپ هنوز تائید نشده است.

گوردن جوهاندرو، سخنگوی قصر سفید گفت چنین معلوم میشود که این تیپ انزوای بن لادن را نشان میدهد. او گفت آیدیالوژی، هدف و اجندای القاعده مورد سوال بوده و در سرتاسر جهان بچالش گرفته شده است.

سخنگوی قصر سفید علاوه کرد، این تیپ اقدامیست برای جمع آوری پول و پروپاگند مداوم از سو القاعده است.

و در غزه، اسرائیل وارد نزدهمین روز آن شده و اسرائیل امروز چهارشنبه باز هم با استفاده از قوای هوایی، بحری و پیاده به حملات خود دوام داد.

در حالی که عساکر اسرائیلی به پیشروی شان در داخل شهر غزه ادامه میدادند، نیرو های هوایی باز هم اهدافی را مورد بمباردمان قرار دادند که گفته میشود در نتیجهء آن یک عمارت قدیمی غزه نیز منهدم گردید.

قرار اظهارات مامورین صحی فلسطین، تا حال شمار کشته شدگان از ۹۴۰ تن افزایش یافته است.

در عین حال، ملل متحد اعلام نمود که مجمع عمومی این سازمان به روز پنجشنبه به درخواست یک صد و هجده عضو جنبش عدم انسلاک، جلسهء عاجلی را در مورد بحران غزه برگزار خواهد کرد

در یک خبر دیگر، ایڤو مورالیس، رئیس جمهور بولیڤیا میگوید، کشورش روابط دیپلوماتیکی با اسرایل را، بخاطر تهاجم اسرائیل به باریکۀ غزه، قطع میکند.

آقای موارلیس، متحد نزدیک هوگو چاویز، رئیس جمهور چپگرای ونزوویلا است. آقای چاویز چندی قبل، سفیر اسرائیل را بعنوان اعتراض روی باریکۀ غزه از ونزوویلا اخراج کرد.

در اوایل روز چهارشنبه، بان کی مون، منشی عمومی موسسۀ ملل متحد تقاضایش مبنی بر آتش بس دوامدار و فوری بین اسرایئل و حماس را درباریکۀ غزه تکرار کرد.

منشی عمومی موسسۀ ملل متحد در آغاز یک سفر شرق میانه در ارتباط به غزه به مصر رفته است.

مصر در صف مقدم مساعی میانجیگری روی یک متارکه بین دوجانب، قرار داشته است. مقامات حماس بروز سه شنبه مذاکرات در قاهره را از سر گرفتند، در حالیکه منابع اسرائیلی میگویند، اموس گیلاد، مامور وزارت دفاع آنکشور روز پنجشنبه به قاهره خواهد رفت.

هر دو جانب قطعنامۀ شورای امنیت ملل متحد را رد کرده اند. این قطعنامه آتش بس فوری را بین جانبین تقاضا میکرد.

XS
SM
MD
LG