لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه در قسمت افغانستان با ایالات متحده همکاری میکند.


دیمتری مدڤیدیڤ، رئیس جمهور روسیه میگوید مایل است با ایالات متحده در مورد افغانستان، بشمول امنیت و انتقال تجهیزات غیر نظامی، همکاری کند.

او امروز طی صحبت با خبرنگاران در ازبکستان گفت امیدوار است حکومت جدید ایالات متحده در ثبات بخشیدن به افغانستان نسبت به سلف خود مؤفق تر باشد.

مناسبات روسیه با ایالات متحده طی چند سال اخیر بطور چشم گیری خراب شده و ماسکو از مشی سابق ایالات متحده در مورد افغانستان انتقادات شدید نموده است. اما مفسرین میگویند کرملین میخواهد از تغیر در حکومت ایالات متحده جهت ترمیم مناسبات با واشنگتن استفاده نماید.

وزارت خارجۀ افغانستان از تقرر ریچارد هالبروک، دپلومات سابقه دار، بحیث نمایندۀ جدید براک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده برای افغانستان و پاکستان استقبال کرده است.

آقای مدڤیدیڤ و اسلام کریموف، رئیس جمهور ازبکستان دایر شدن یک کنفرانس بین المللی را روی موضوع افغانستان تحت سرپرستی سازمان همکاری شانگهای که یک گروه منطقوی تحت رهبری ماسکو است، پیشنهاد کرد.

قبلاً در طول روز، قوای افغانی و ناتو گفتند یک تندرو مظنون به پلان گزاری یک حملۀ انتحاری توسط بم در کابل را کشته و یک مظنون دیگر را توقیف کرده اند.

قوای امنیتی طی بیانیه ای که امروز منتشر شد گفت که این تندروان در بم گزاری هفتۀ گذشته در نزدیک سفارت آلمان و یک پایگاۀ نظامی ایالات متحده دست داشتند. دران حمله چهار نفر افغان ملکی و یک عسکر امریکائی کشته شدند. طالبان ادعای مسؤلیت کرده است.

در بیانیه گفته شده که عساکر افغانی و ناتو این حملات دیشبی را در ولایت لوگر و شهر کابل براه انداختند. بیانیه حاکیست که در جریان این عملیات یک قوماندان عالیرتبۀ شورشیان کشته شد و یک بم ساز توقیف گردید.

XS
SM
MD
LG