لینک های دسترسی

Breaking News

عساکر تازه دم امریکایی راهی افغانستان اند


قوای حافظ صلح مستقر در افغانستان یا ایساف در یک اعلامیه میگوید که عساکر یک لوای فرقهء دهم کوهی ایالات متحده، پایگاه شان واقع در نیویارک را ترک نموده و در حال حرکت به سوی ولایات میدان وردک و لوگر افغانستان میباشند.

این عساکر تحت رهبری قوای یک صد و یک مشترک کاری، فعالیت خواهد کرد و مسئول ولایات میدان وردک و لوگر در قوماندانی حوزهء شرق خواهد بود.

ارسال این لوای نظامی، نخستین استقرار قوای امریکایی در نوع خود در این دو ولایت افغانستان میباشد که حضور نیرو های امریکایی را در آنجا تا هزاران عسکر افزایش خواهد داد.

در یک خبر دیگر ناتو میگوید این دو عسکر امروز در جنوب افغانستان کشته شدند، ولی در مورد ملیت آن و یا جزئیات بیشتر اطلاعات فراهم نکرده است.

این منطقه مرکز شورش طالبان میباشد که در سال های اخیر تشدید گردیده است.

یک مقام افغانی در ولایت جنوبی هلمند میگوید عساکر افغانی تحت رهبری ناتو در جریان جنگ های روز دوشنبه پنج تندرو را در ولسوالی ناوه بقتل رسانیدند.

در یک واقعۀ دیگر، مقامات افغانی میگویند یک حملۀ ناگهانی روز دوشنبۀ شورشیان در ولسوالی غازی آباد ولایت کنر دو فرد پولیس را هلاک ساخت.

همچنان همایون حمید زاده، سخنگوی رئیس جمهور افغانستان امروز طی یک کنفرانس خبری در کابل، در رابطه با اظهارات اخیر آقای کرزی گفت که افغانستان تجهیزات و سایر تکنالوژی مورد ضرورت خود را از روسیه خریداری نماید زیرا به گفته او نرخ روسیه نسبت به بازار جهانی به مراتب ارزانتر است.

وی گفت تمامی زیر ساخت ها وسایر تکنالوژی نظامی افغانستان روسی بوده و ضرورت به ترمیم دارد. از این رو، حکومت افغانستان به تجهیزات روسی بیشتر نیاز دارد.

حمید زاده همچنان گفت، افغانستان یک کشور آزاد و مستقل است که دروازه های دوستی آن با تمامی کشور های جهان باز بوده و برای رفع نیازمندی های خویش در عرصه های مختلف از مارکیت ارزان جهان استفاده میکند.

XS
SM
MD
LG