لینک های دسترسی

Breaking News

آیت الله علی خامنه ای: در مظاهرات ایران کشور های خارجی دست نداشته است


آیت الله علی خامنه ای رهبر بزرگ مذهبی ایران میگوید او باور ندارد که تظاهرات گروه ها برعلیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آن کشور حمایت خارجی داشت.

مقامات ایرانی مکرراً ادعا نموده اند که میر حسین موسوی و سایر کاندیدان شکست خوردهء انتخابات ریاست جمهوری ایران توسط کشور هایی که برای بی ثبات ساختن ایران، توطئه ریزی میکنند، تشویق گردیده اند تا آشفتگی سیاسی را سبب شوند.

شام روز چارشنبه تلویزیون دولتی ایران اظهارات آیت الله خامنه ای را نشر کرد که گفته بود: وی باور ندارد قدرت های بیرونی از مظاهره کننده گان ایران حمایت کرده باشد.

هر چند او گفت، او فکر میکند که پلان تظاهرات قبل از اعلان نتایج انتخابات طرح ریزی شده بود.

ایران محاکم سیاسی را برای سازمان دهنده گان تظاهرات راه اندازی کرده است، که طی آن مظاهره کننده گان در محضر عام به ارتکاب جرم علیه دولت، اعتراف میکنند.

وزارت خارجه ایالات متحده در واشنگتن خطاب به ایران گفت که یگانه شهر وند امریکایی ایرانی الاصل را که در بین مدعیان میباشد، رها سازد.

محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران اعتبار اعترافاتی را رد کرده که توسط متحدینش در جریان محاکمۀ افرادی بیان شده که در ناآرامی های بعد از انتخابات بازداشت شده اند.

آقای خاتمی روز چهارشنبه آن اعترافات را عاری از اعتبار خوانده آنرادروغ نامید. در جریان محاکمۀ روز سه شنبه یک عضو کلیدی جنبش طرفدار دیموکراسی بخاطر اشتباهات بزرگی که بگفتۀ وی در جریان انتخابات نموده معذرت خواست.

سعید حجاریان یکی از چندین نفری بود که به اتهامات طرح نا آرامی متعاقب انتخاب مجدد مورد مناقشۀ محمود احمدی نژاد در ماه جون محاکمه شد.

در جریان محاکمه مدعی العموم از قاضی پرسید که دو حزب اصلاح طلب را غیرقانونی اعلان کند. این دوحزب جبهۀ اشتراک اسلامی ایران و سازمان انقلاب اسلامی مجاهدین میباشد.

همچنان روز سه شنبه یک کمیتۀ مقدماتی اعلام داشت که گزارش هایی را مورد تحقیق قرار خواهد داد که افرادیکه در خشونتهای بعداز انتخابات کشته شده اند در یک قبر دسته جمعی در تهران دفن شده اند.

XS
SM
MD
LG