لینک های دسترسی

Breaking News

بیانات مقامات پاکستانی در مورد عدم اخراج پنج شهروند امریکائی


وزیر داخلۀ پاکستان میگوید پنج جوان امریکائی که در هفتۀ جاری در ولایت پنجاب پاکستان به ظن تلاش برای الحاق به گروه های اسلامیست، توقیف شدند فوراً اخراج نخواهند شد.

رحمن ملک بروز جمعه گفت: مقامات محلی اول معلوم خواهند کرد که آیا این افراد از کدام قانونی تخطی کرده اند یانه.

یک کارمند سازمان FBI ایالات متحده نیز تحقیقات را از این جوانان امریکایی آغاز نموده است، که در سرگوده باز داشت گردیدند. آنان بروز چهار شنبه در منزل یکی از رهبران گروه ممنوعۀ شورشی جیش محمد دستگیر گردیدند.

مقامات وزارت خارجه ایالات متحده میگویند، یک شهروند دیگر امریکایی نیز در جریان این تهاجم دستگیر گردید.

خطیب مسجد الکساندریۀ ویرجینیا، که فامیل های این افراد در آنجا نماز خویش را ادا مینمایند، خواستار برگشت مصئون این جوانان امریکایی گردید.

عصام تیلاوی خطیب این مسجد گفت، مسجد نیز تحقیقات خویش را روی آنچه اتفاق افتیده است، انجام میدهد.

آین کیلی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت، فرستادۀ ایالات متحده فهرستی از مشاورین حقوقی را برای این بازداشت شده گان پیشکش نموده است. او گفت، بازداشت شده گان از مقامات ایالات متحده خواسته اند تا از گفتگوی علنی در مورد این قضیه پرهیز کنند.

آژانس خبرگزاری رویتر از عثمان انور، قوماندان پولیس سرگودا گزارش داد که این مردان قبل از سفر به خارج، از یوتیوب و سایر صفحات انترنتی جهت قایم نمودن تماس با تندروان پاکستانی استفاده کرده بودند. مقامات محل میگویند این افراد ادعا نمودند که جهت شمولیت به جهاد به آن کشور سفر کرده اند.

مقامات میگویند اشیائی را که شامل کمپیوتر و نقشه ها بود، حین جستجوی آن منزل ضبط کردند.

قبلاً، آژانس های خبرگزاری از قول مقامات پاکستانی و امریکائی گزارش داده بودند که احتمال دارد این افراد اخراج گردند.

XS
SM
MD
LG