لینک های دسترسی

Breaking News

علایم افزایش خوش بینی افغان ها از روند جاری در کشور


یک نظر پرسی عامه در افغانستان نشان میدهد که اکثریت افغان ها در مورد آینده و رهبریت رئیس جمهور حامد کرزی خوشبین اند.

این نظر پرسی تحت حمایۀ رسانه های امریکا، برتانیه و آلمان میرساند که 70 در صد افغان ها معتقد اند که کشور به استقامت درست در حرکت است. سال گذشته، فقط 40 در صد اشخاصی که سوال شده بودند، چنین ابراز نظر میکردند.

در حدود 72 در صد افغان ها رئیس جمهور کرزی را بسیار عالی و یا خوب خوانده اند. نظر پرسی همچنان نشان دهندۀ حمایۀ محکم از قوای امریکایی و مخالفت گسترده با طالبان را نشان میدهد. شصت و نُه در صد طالبان را بزرگترین خطر به افغانستان عنوان کرده اند.

روز سه شنبه وزارت دفاع فرانسه گفت یک عسکر دیگر فرانسه بخاطر جراحت شدید از حملۀ روز دوشنبه در شمال شرق کابل از پاه در آمد.

روز دوشنبه ناتو خبر هلاکت چهار سرباز خارجی را در افغانستان گزارش داد. سه سرباز امریکایی و یک متخصص خنثی سازی بم از برتانیه در بین مقتولین شامل بود.

جنرال ستنلی مککرستل، قوماندان ارشد ایالات متحده در افغانستان گفت افزایش قوای امریکایی در افغانستان روند را علیه طالبان معکوس ساخته سات. او گفت قوای نظامی ایالات متحده همچنان در تشویق نموده افغان ها به پیشرفت های دست یافته است که هدف از حضور آنها حفاظت از افغان هاست.

در یک خبر دیگر، ناتو گفت یک گزمۀ آن یک تُن هیروئین را در داخل یک واسطه در هلمند کشفت کرد. راننده و دو

مسافر دیگر تلاش نمودند فرار کنند، ولی دستگیر گردیده، اکنون در اسارت میباشند.

در غرب افغانستان، در ولایت هرات ناتو و قوای افغان دخایر بزرگ مهمات را ضبط نمودند که شامل راکت، سرشانه ئی، ماین های ضد تانک، توب و سلاح های مسلسل میباشد.

XS
SM
MD
LG