لینک های دسترسی

Breaking News

لاس انجلس تایمز: اشتراک خارجیان در کمیسیون انتخابات افغانستان


روزنامه لاس آنجلس تایمز در شماره روز یکشنبه خود مطلبی در مورد اشتراک خارجیان در کمیسیون انتخابات به چاپ رسانیده و نوشته است حامد کرزی رییس جمهور افغانستان به روز شنبه برای قرار گرفتن ناظران خارجی در کمیسیون انتخابات موافقت نموده است.

روزنامه ادامه میدهد تصمیم کرزی پس هفته ها فشار جامعه جهانی برای دادن مشروعیت به انتخابات، صورت می گیرد . به تعقیب انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ماه اگست ، که با تقلب گسترده یی توام بود ، حامد کرزی تصمیم گرفت تا ناظرین خارجی را از انتخابات آینده به دور نگهدارد ، که این مساله باعث نگرانی سازمان ملل متحد گردید.

روزنامه از قول وحید عمر سخنگوی رییس جمهورعلاوه می کند حکومت افغانستان آماده گی خود را برای پذیرش دو خارجی در کمیسیون سمع شکایات انتخابات ، اعلام نموده و این مساله با ملل متحد نیز در میان گذاشته شده است . قرار است اعضای این کمیسیون برای انتخابات پارلمانی الی ماه سپتامبر تعیین گردند.

روزنامه لاس آنجلس اضافه می کند این تغییر بعد از آن صورت گرفت که کای آیده فرستاده قبلی ملل متحد در افغانستان که ماموریتش دراین اواخر به پایان رسید اعلام نمود که وی در ین مورد مشغول مذاکره با مقامات افغان می باشد . کمیسیون نظارت بر انتخابات که از طرف ملل متحد پشتیبانی می گردید ، متشکل از سه خارجی و دو افغان بود . در کمیسیون جدید ، افغانها در اکثریت می باشند.

روزنامه به ادامه می نویسد کشور های کمک کننده که برای بازسازی افغانستان به میلیارد ها دالر را تعهد نموده گفته اند در صورتیکه کرزی اصلاحاتی در زمینه انتخابات و سیاست وارد نسازد، کمک هایشان را کاهش خواهند داد .

اعلام این مساله در زمانی صورت می گیرد که ( ستفان دی میستورا ) دیپلومات سویدنی ایتالیایی تبار برای جاگزینی کای آیده به کابل آمده است .

روزنامه از قول دی میستورا نوشته است با آگاهی کامل این نکته که افغان ها مردم بسیار با غرور بوده و به حاکمیت و استقلال خویش سخت وابسته می باشند ، با آنان کا رخواهم کرد .

او گفت هرآنچه را ملل متحد ، و هرآنچه را ما برای کمک به ثبات و انکشاف اقتصادی و اجتماعی جامعه افغانی انجام خواهیم داد، با در نظرداشت رهبری افغان ، ملکیت افغان و احترام کامل به حاکمیت آنان خواهد بود .

XS
SM
MD
LG