لینک های دسترسی

Breaking News

ناامنی در غزنی، ١٧ نفر کشته ٢٦ دستگیر شده اند


<!-- IMAGE -->

طی دو درگیری جداگانه که صبح روز یکشنبه در ولسوالی های مقر و قره باغ ولایت غزنی بین مخالفین مسلح دولت و نیروهای امنتی افغان رخ داده حد اقل هشت نفر کشته و نه نفر زخمی شده اند.

مل پاسوال خیالباز شیرزی قوماندان امنیه ولایت غزنی ضمن تایید این خبر به رادیو آشنا گفت در این درگیریها به نیروهای امنیتی اسیبی نرسیده است.

به گفته قوماندان امنیه غزنی در درگیری اول که در ولسوالی مقر رخداد 6 نفر از مخالفین مسلح دولت کشته و سه نفر شان زخمی شده اند.

شیرزی افزود در درگیری دیگری که در ولسوالی قره باغ رخ داده دونفر از مخالفین مسلح دولت کشته شده و سه نفرشان زخمی شده اند و سه نفر از محافظین یک کمپنی خصوصی نیز زخم برداشته است که حال یک تن از آنان وخیم است.

گروه طالبان نیز این درگیریها را تایید کرده ادعا میکنند که تعدادی از نیروهای امنیتی را کشته یا مجروح نموده اند.

هم چنین گزارش های رسیده از ولسوالی اندر ولایت غزنی حاکی از آن است که گروه طالبان 12 تن را از مناطق مختلف آن ولسوالی به اتهام جاسوسی برای دولت و نیروهای خارجی دستگیر کرده اند. یک منبع موثق امنیتی که نخواست نامش فاش شود این خبر را تایید کرد اما مقامات محلی در این باره اظهار بی اطلاعی میکنند و قوماندان امنیه غزنی نیز آز آن به عنوان افواهات یاد نموده تکذیب کرد.

پیش از این نیز در موارد متعدد مخالفین مسلح دولت در ولایت غزنی اقدام به دستگیری مردم محل نموده به عناوین مختلف آنان را مجازات کرده یا کشته اند.

هم چنین در یک اقدام دیگر 14 تن از کوچی ها از منطقه قلعه جوز مربوط مرکزغزنی به ظن همکاری با گروپهای مسلح مخالف دولت ازسوی نیروها امنیتی دستگیر شده اند. اگرچه مردم محل میگویندکه آنان را نیروهای پولندی مستقر در تیم بازسازی ولایتی PRT غزنی دستگیر کرده است، اما قوماندان امنیه غزنی میگویند آنان بوسیله نیروهای امنیت ملی بازداشت شده اند که تحقیقات از آنان جریان دارد.

ولایت غزنی از جمله ولایاتی است که شاهراه کابل هرات از آن میگذرد به همین دلیل موردتوجه مخالفین دولت بوده از جمله ولایات نا امن افغانستان به حساب می آید

XS
SM
MD
LG