لینک های دسترسی

Breaking News

علت انفجار در فلوجه - 2003-07-02


قومامدانی مرکزی ايالات متحده می گويد يک تحقيق در انفجار مرگبار در يک مسجد عراق نشان می دهد که انفجار ظاهراً به يک صنف بم سازی ارتباط داشته که در داخل محوطهء مسجد تدريس می گرديد.

باشندگان شهر فلوجه قوای ايالات متحده را مسؤل انفجار می دانستند که دران حد اقل هفت نفر به هلاکت رسيد و ده نفر ديگر روز دوشنبه زخمی گرديدند. طبق گزارشها کشته شدگان شامل امام مسجد و چندين طالب العلم مسجد بود. قوماندانی مرکزی ايالات متحده گفت يک تحقيقات مشترک با پوليس فلوجه نشان می دهد که قوای ائتلاف به هيچ صورتی مسؤل انفجار نبوده اند. در عين زمان در بغداد مامورين قوای ائتلاف می گويند يک عسکر امريکائی که در يک حمله بر يک کاروان نظامی در بغداد ديروز زخمی شده بود، هلاک گرديد.

مرگ او تعداد کشته شدگان عساکر امريکائی را در اثر حملات بر آنها در عراق از اول ماه می تا کنون به بيست و دو نفر بلند برد. شش عسکر برتانوی ماهء گذشته در جنوب عراق کشته شدند. با وصف اين هلاکت ها و حملات تقريباً همهروزه عليهء قوای ائتلاف رئيس جمهور بُش می گويد عساکر بايد برای جنگ عليهء دشمنان آزادی در عراق باقی بمانند.

جک سترا وزیر خارجهء برتانيه که امروز چهار شنبه از جنوب عراق ديدن کرد نيز تصميم رئيس جمهور بُش را برای ريشه کن کردن بقايای رژيم بر کنار شدهء صدام حسين انعکاس داد.

XS
SM
MD
LG