لینک های دسترسی

Breaking News

حامد کرزی: تندروان وفادار به رهبران سابق طالبان ديگر تهديدی بشمار نميروند - 2004-02-26


حامد کرزی رئيس دولت انتقالی افغانستان ميگويد که تندروان وفادار به رهبران سابق طالبان ديگر تهديدی بشمار نميروند. حامد کرزی ضمن صحبت دريک کانفرانس مطبوعاتی مشترک با دانلد رمزفلد وزير دفاع ايالات متحده که مشغول بازديد است امروز پنجشنبه گفت که حکومتش يک نوع تجديد فعاليت از جانب طالبان را در افغانستان نمی بيندو معتقد است که ديگر انچه که وی » نهضت « خواند وجود ندارد.

دانلد زمزفلد موافقه نموده و علاوه کرد که وی اميد وار است که عساکر ائتلاف برهبری ايالات متحده حلقه را بدور اسامه بن لادن رهبر القاعده تنگ نمايند. رمزفلد امرو از شهر قندهار در جنوب افغانستان به کابل مواصلت کرد و در انجا از پايگاه نظامی بازديد نموده و با قوماندانهای اردوی ايالات متحده و عساکر انکشور ملاقات نمود.

سفر وی بعد از ان صورت ميگيرد که قوای ايالات متحده و عساکر حفظ طلح حضور شانرا در افغانستان برای متوقف ساختن فعاليت تندروان در افغانستان ، توسعه بخشيده اند. بروز چهارشنبه پنج افغان ، کارمند امداد در يک حمله در شرق افغانستان کشته شدند .

علی احمد جلالی وزير داخله دولت موقت افغانستان ميگويد که اين پنج نفر در يک موتر در ۵۰ کيلو متری شرق پايتخت سفر ميکردند که بر موتر انها گلوله باری شد دو نفر ديگر زخمی گرديده اند.

علی جلالی ميگويد که قربانيان مربوط يک گروه امداد کار بودند که در پروژه های حکومت جهت بازسازی اقتصاد افعانستان جامعه محلی تربيت مينمودند تا انها پروژه های انکشافی و اعمار مجدد را خود اداره کنند.

XS
SM
MD
LG