لینک های دسترسی

Breaking News

قتل يک مامور هلال احمر در افغانستان - 2004-03-08


مامورين افغانستان می گويندآمر محلی يک موسسهء خيريه در مناطق پرآشوب جنوبشرق افغانستان بضرب گلوله به قتل رسيده است.

مامورين می گويند مردان مسلح موتر محمد عيسی آمر موسسهء هلال احمر افغانستان را در اواخر روز شنبه وقتی که در نزديک قلات مرکز ولايت بسوی منزلش روان بود، توقف داده او را از موترش بيرون کشيده و به قتل رسانيدند. مامورين محلی ميگويند تا کنون نمی دانند که چه کسی در عقب اين حمله قرار داشت.

روز جمعه يک انجنير سرک سازی ترک و محافظ افغان اودر عين منطقه بعد از اختطاف توسط تندروان مظنون طالب کشته شدند. قلات در امتداد شاهراهی واقع است که کابل را با شهر قندهاروصل می سازد. قندهار جايی است که يک تعداد حملات بر قوای تحت رهبری امريکا که حکومت طالبان را در بيش از دوسال قبل سقوط داد، صورت ميگيرد. بازسازی آن شاهراه يکی از بزرگترين پروژه ها در افغانستان جنگ زده بوده است .

مامورين امريکايی گفتند بروز شنبه در ولايت پکتيکا همسايهء قندهار، قوای تحت رهبری امريکا نه تند رو مظنون را در جريان يک جنگ با استفاده از تفنگ در نزديک سرحد پاکستان به قتل رسانيدند. يک نطاق امريکا در کابل گفت زد وخورد روز جمعه وقتی واقع شد که حدود ۴۰ مرد مسلح در نزديک ارگون بيک موضع ائتلاف نزديک شدند. هيچ يک از قوای ائتلاف صدمه نديد.

از جانبی قرار است کولن پاول وزير خارجهء امريکا در اواخر اين ماه در بخشی از اولين سفرش به جنوب آسيا درقريب دوسال، به افغانستان مسافرت نمايد.

XS
SM
MD
LG