لینک های دسترسی

Breaking News

زن تایلندی لیسانس خود را در ۹۱ سالگی گرفت


کیملان جیناکول در مراسم فارغ التحصیلی در پوهنتون آزاد دولتی "سوکهُوتای تاماتیرات" مدرک لیسانس خود را دریافت کرد
کیملان جیناکول در مراسم فارغ التحصیلی در پوهنتون آزاد دولتی "سوکهُوتای تاماتیرات" مدرک لیسانس خود را دریافت کرد

یک زن تایلندی ۹۱ ساله بعد از بیش از ۱۰ سال تحصیل، بالاخره مدرک لیسانس خود را از دست پادشاه تایلند دریافت کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از شبکه "پی بی اس" تایلند گزارش می دهد که کیملان جیناکول، زن ۹۱ ساله، روز چهارشنبه مدرک لیسانس خود را در رشته "توسعه انسانی و خانواده" در یک مراسم فارغ التحصیلی در پوهنتون آزاد دولتی به نام "سوکهُوتای تاماتیرات" که در نزدیکی شهر بنکاک موقیعت دارد، به دست آورد. رشته خانم جیناکول در آن تحصیل کرده است، شاخۀ از جامعه شناسی است که با روابط انسان با محیط اجتماعی و طبیعی خود سروکار دارد.

خانم جیناکول گفت "اگر درس نخوانید، مطالعه نکنید، و معلومات نداشته باشید، نمی توانید درست حرف بزنید، و نمی توانید معقول و قابل درک باشید."

مدرک لیسانس خانم جیناکول توسط ماها واجیرالنگکورن، پادشاه تایلند که سال گذشته به تخت شاهنشاهی نشست، اهداء شد. در تایلند رسم است که مدارک تحصیلی در پوهنتون های دولتی توسط اعضای خانواده سلطنتی به فارغ التحصیلان تقدیم شود.

خانم جیناکول با استفاده از واژه هایی که احترام زیادش را به پادشاه کشورش نشان می داد، گفت"خیلی خوشحال استم و باعث افتخار من است که شاهنشاه با کمال بزرگواری به من لطف و محبت بی انتها نشان داده است."

کیملان جیناکول که ساکن ولایت"پایائو" است در ۷۲۵ کیلومتری بنکاک است، این همه راه را همراه با خانواده اش طی کرد، تا در مراسم فارغ التحصیلی شرکت کند.

منگکول جیناکول، پسر خانم جیناکول به شبکه "پی بی اس" تایلند گفت که"بعضی اوقات [مادرم] از نظر فیزیکی خسته می شد، ولی ما به عنوان فرزندانش او را تشویق می کردیم تا به تحصیل ادامه بدهد و مادر ما درس خواند و تحصیلاتش را با موفقیت تمام کرد."

پوهنتون آزاد دولتی "سوکهُوتای تاماتیرات" که صنف های ویژه برای سالمندان دارد، امسال ۱۹۹ محصل داشت که سن شان بالای ۶۰ سال بود. این پوهنتون کورس های نیمه وقت و از راه دور ارائه می دهد.

پانوماس کادنگائونگام، استاد و جانشین رئیس این پوهنتون گفت"برای افراد سالمند، ما بیشتر روی جنبه عملی صنف ها تمرکز می کنیم تا نظری. در نتیجه آنچه می آموزند را می توانند بلافاصله به کار گیرند."

XS
SM
MD
LG