لینک های دسترسی

Breaking News

امدادرسان فنلندی از چنگ آدم‌ربایان در کابل آزاد شد


منبعی از ریاست امنیت ملی، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، وضعیت صحی این خانم فنلندی خوب است
منبعی از ریاست امنیت ملی، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، وضعیت صحی این خانم فنلندی خوب است

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان گفته است، یک خانم فنلندی که حدود چهار ماه قبل از غرب کابل ربوده شده بود، در نتیجۀ عملیات‌ ویژه منسوبین این ریاست از چنگال آدم‌ربایان آزاد گردید.

منبعی از ریاست امنیت ملی، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، وضعیت صحی این خانم فنلندی خوب است؛ ولی جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

از سوی دیگر، نجیب دانش، سرپرست وزارت داخلۀ افغانستان در صفحۀ فیسبوک‌اش نوشته است " خانم فنلندی كه چندی قبل از شهر كابل اختطاف گرديده بود، به اثر سعی و تلاش نيروهای امنيتی صبح امروز از چنگ ربايندگان رها گرديد".

این خانم فنلندی تی‌پی، نام دارد و افراد مسلح ناشناس، او را در ۲۱ ماه اپریل سال روان میلادی، از منطقۀ دارالامان کابل ربوده بودند.

هنگام واقعۀ اختطاف، آدم‌ربایان یک همکار آلمانی تی‌پی به نام سیما را با ضرب گلوله و یک محافظ آنان را با ضرب چاقو به قتل رساندند.

واقعات آدم‌ربایی از مشکلات اساسی طولانی‌مدت در افغانستان شمرده می‌شود که اکثر اوقات به هدف باج‌گیری، گروه‌های آدم‌ربایان این کار را انجام می‌دهند.

پیش از این نیز، دو استاد پوهنتون امریکایی – افغانستان از ساحه دارالامان کابل ربوده شدند، افراد ربوده شده شهروندان استرالیا و امریکا می‌باشند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

XS
SM
MD
LG